Головна » Статті

Всього матеріалів в каталозі: 788
Показано матеріалів: 451-455
Сторінки: « 1 2 ... 89 90 91 92 93 ... 157 158 »

Анотація. В умовах формування когнітивного суспільства особливого значення набуває створення оптимальних умов для пізнавальної діяльності особистості шляхом реалізації концепції освіти протягом усього життя головними перевагами якої є гнучкість, різноманітність, доступність у часі й просторі.
Аналіз психолого-педагогічних досліджень засвідчив достатню розробленість методологічних, психологічних та управлінських питань упровадження освіти протягом усього життя, проблеми вдосконалення організації навчально-пізнавальної діяльності, особливостей використання змішаного навчання як принципово нової освітньої моделі навчання. Проте поза увагою залишилася проблема інтеграції елементів змішаного навчання в процес викладання дисциплін у вищій школі з метою активізації пізнавальної діяльності студентів.
Алгоритм упровадження елементів змішаного навчання в процес викладання навчальних дисциплін у закладах вищої освіти реалізується шляхом поєднання традиційної моделі навчання (читання лекцій, проведення практичних, лабораторних, семінарських занять, складання заліків та іспитів) та інноваційної моделі електронного навчання (дистанційного доповнененого елементами мобільного навчання). Використання елементів змішаного навчання (групове навчання, перевернутий клас, мікронавчання, ситуативні вправи, гейміфікація, інфографіка) в процесі викладання навчальних дисциплін надає можливість, тим хто навчається, засвоювати матеріал у зручний час, навчитись творчо використовувати і демонструвати результати навчання у середовищі дистанційного курсу або під час традиційних очних занять.
Інструментарієм для реалізації елементів змішаного навчання є сучасні засоби інформаційно-комунікаційних технологій: соціальні сервіси, засоби он-лайн (синхронне) та оф-лайн (асинхронне) спілкування, засоби створення різноманітної електронної наочності, засоби діагностики та оцінювання, системи управління навчальним контентом.
Для використання елементів змішаного навчання від викладачів вимагається опанування інноваційних активних педагогічних методів, технік та технологій, достатній рівень інформаційної компетентності, а від студентів таке навчання потребує комп’ютерної грамотності та неабиякої активності.

Abstract. In the conditions of forming a cognitive society, the creation of optimal conditions for the cognitive activity of the individual through the implementation of the concept of education throughout life is of particular importance, the main advantages of which are flexibility, diversity, accessibility in time and space.
The analysis of psychological and pedagogical researches has shown the sufficient development of methodological, psychological and managerial issues of implementation of education throughout life, problems of improving the organization of educational and cognitive activity, the features of the use of mixed learning as a fundamentally new educational model of education. However, the problem of integrating elements of mixed learning in the process of teaching subjects in higher education institutions with the purpose of activating students' cognitive activity is not paid sufficient attention.
The algorithm for the introduction of elements of mixed learning in the process of teaching subjects in higher education institutions is realized by combining the traditional model of learning (lecturing, conducting practical, laboratory and seminar classes, tests and examinations) and an innovative model of e-learning (distance learning, enhanced by the elements of mobile learning). Using of elements of mixed learning (group studying, inverted class, micro studying, situational exercises, gameplay, infographics) in the process of teaching gives the possibility for those who are studying to get the information in a suitable time, to get to know to use creatively and demonstrate the results of studying in the environment of distance course or during the ordinary classroom lessons.
The toolkit for the implementation of elements of mixed learning is the modern means of information and communication technologies: social services, online tools (synchronous) and offline (asynchronous) communication, means of creating a variety of electronic visualization, diagnostic and evaluation tools, and educational content management systems.
Using of elements of mixed learning by teachers requires the mastering of innovative and active pedagogical methods, techniques and technologies, sufficient level of information competence, from students such training requires computer literacy and extraordinary activity.

ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ | Переглядів: 1333 | Author: Іващенко М.В., Бикова Т.Б. | Download in PDF |

Аннотация. Статья посвящена особенностям организации самостоятельной работы студентов по дисциплине «Методы математической статистики в психолого-педагогических науках». В данной статье описаны компетенции для данной дисциплины, определяемые Федеральным государственным образовательным стандартом высшего образования. Для формирования выделенных компетенций необходимо использовать возможности, предоставляемые информационными технологиями для организации самостоятельной работы студентов. В статье представлен анализ литературы по изучаемой проблеме, в результате которого было установлено, что исследователями для организации самостоятельной работы студентов  использование следующих инструментов: карты знаний (или интеллектуальные карты) и wiki-страницы, программной среды для разработки презентаций Prezi, диаграммы связей майнд-карты с использованием программной среды Mindmeister. сom, программ для создания проектов MS Project Online, Zilicus PM, Basecamp, Zoho Projects, Planbox, Podio. Среди информационных технологий особое место занимают облачные технологии. В статье дана характеристика облачных технологий, выделен как наиболее доступный и удобный облачный сервис Google Диск и представлен его потенциал. Определены дидактические возможности облачных технологий для организации самостоятельной работы студентов. Выделены виды заданий с использованием информационных технологий для организации самостоятельной работы студентов: 1) задания на основе облачных технологий (сервиса Google.Диск (Формы) и Google.Диск (Презентации)) 2) задания по работе с тестами (конструктор теста Online Test Pad), 3) задания по работе с электронными библиотечными системами (на примере электронной библиотечной системы IPRbooks), 4) задания с использованием игровых элементов (создание кроссвордовна сайте и при помощи специальной программы). Приведены примеры для каждого из выделенных видов заданий. Для каждой компетенции, которая должна быть сформирована при изучении дисциплины «Методы математической статистики в психолого-педагогических науках», приведены примеры заданий с использованием информационных технологий. Определены перспективы использования информационных технологий в самостоятельной работе студентов, показаны направления дальнейшего исследования.

Abstract. The article is devoted to peculiarities of organization of independent work of students on discipline "Methods of mathematical statistics in psychological-pedagogical science". This article describes the competence in the discipline determined by the Federal state educational standard of higher education. For the formation of selected competencies necessary to exploit the opportunities offered by information technology for the organization of independent work of students. The article presents the analysis of the literature on the problem under study, in which it was found that researchers for the organization of independent work of students using the following tools: knowledge maps (or mind maps) and wiki pages, the software environment for the development of Prezi presentations, mind-maps mind-maps using Mindmeister software environment. som, software for project creation MS Project Online, Zilicus PM, Basecamp, Zoho Projects, Planbox, Podio. Among information technologies occupy a special place cloud. In the article the characteristics of cloud computing highlighted as the most accessible and convenient cloud service, Google Drive and presents its potential. Defined didactic potential of cloud technologies for the organization of independent work of students. The types of jobs the use of information technologies for organization of independent work of students: 1) tasks on the cloud (Google.Drive (Forms) and Google.Disk (Presentations)) 2) tasks work with the tests (constructor of test Online Test Pad), 3) the task of working with electronic library systems (on the example of the electronic library system IPRbooks), 4) tasks using game elements (creating krossvordov the website and with the help of special programs). Examples for each of the selected types of tasks. For each competence, which should be formed in the study of discipline "Methods of mathematical statistics in psychological-pedagogical science", examples of tasks using information technology. The prospects for use of information technology in self-study, the following directions for further research.

Анотація. В статті розглядаються методологічні проблеми організації навчального процесу при викладанні курсу вищої математики в технічних вишах, пов’язані з метою забезпечення якісної фундаментальної підготовки фахівців відповідно до вимог сучасного ринку праці. Пріоритетним завданням при вивченні курсу вищої математики в університетах є формування цілісної системи як теоретичних, так і практичних знань, засвоєння чіткої логічної доказової бази фундаментальних знань, і, як наслідок, самостійна дослідницька робота студентів, спрямована на генерування нових ідей та майбутній кар’єрний ріст.
Коротко аналізуються основні проблеми, з якими стикаються викладачі технічних університетів при викладанні вищої математики, що пов’язані, як з недоліками шкільної підготовки абітурієнтів, так і з недостатньою самостійністю та відсутністю мотивації сучасних студентів. Визначаються основні складові освітнього процесу. Метою сучасної університетської освіти має бути не лише надання майбутнім фахівцям деякої системи знань та навичок, а, що важливіше, формування здатності до неперервної їх модернізації, постійного оновлення.
Надається аналіз останніх результатів ЗНО з математики, пропонуються кілька можливих варіантів усунення недоліків шкільної математичної підготовки. Розглядаються питання удосконалення математичної освіти майбутніх фахівців через зміну підходів у навчанні, описано досвід у подоланні цих проблем. Наголошено на важливості творчої, пошукової, самостійної діяльності, яка сприяє науковій складовій та високопрофесійній підготовці майбутніх фахівців.
На прикладах проілюстровано деякі методи для зацікавлення студентів при дослідженні міжпредметних зв’язків курсу вищої математики з загальнотехнічними та спеціальними дисциплінами.
Звертається увага на навчання, спрямоване на самостійну роботу та підвищення внутрішньої мотивації студентів, заохочення їх до аналітичного мислення, творчої діяльності. Зроблено висновки відносно важливості активізації професійно-орієнтовної складової математичної підготовки студентів вишів.

Abstract. The article discusses methodological problems of organization of educational process in teaching of higher mathematics in technical universities related to the goal of providing high-quality fundamental preparation of specialists in accordance with the requirements of the modern labour market. Priority in the study of higher mathematics course in universities is a holistic system of theoretical and practical knowledge, the assimilation of clear and logical evidence of fundamental knowledge and, as a result, independent research work of students, aimed at generating new ideas and future career growth.
Briefly analyze the main problems faced by teachers of technical universities in the teaching of mathematics involved, as with the shortcomings of school preparation, and lack of independence and lack of motivation of modern students. Identifies the main components of the educational process. The aim of modern University education should not only enable the future specialists of a certain system of knowledge and skills and, more importantly, develop the ability to continuously upgrade ongoing updates.
Provides analysis of the latest results of testing in mathematics, there are several possible variants of elimination of shortcomings of school mathematical training. Considers the issues of improving mathematical education of future specialists through a change in approaches to learning, describes the experience in overcoming these problems. Emphasized the importance of creative search, self-employment, contributes to the scientific component of the professional training of future specialists.
The examples illustrate some methods to interest students in the study of intersubject connections of course of higher mathematics with General technical and special disciplines.
The attention to training that focuses on independent work and increase the internal motivation of students, encouraging their critical thinking, creative activities. Conclusions are drawn regarding the importance of strengthening professionally-oriented component of mathematical preparation of students of universities.

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МАТЕМАТИКИ ТА МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ | Переглядів: 1152 | Author: Задерей Н.М., Нефьодова Г.Д. | Download in PDF |

Анотація. У побудові сучасного навчального процесу у ВНЗ відбувається зміщення акцентів у бік самостійної творчої навчально-пізнавальної роботи студентів, що виявляється у розробці нових моделей співпраці викладача і студента. Стаття присвячена розкриттю особливостей та визначенню необхідних умов ефективної організації самостійної діяльності студентів під час виконання курсової роботи та реалізації її творчої та науково-дослідної складових. Показано місце курсової роботи в системі позаудиторної самостійної роботи студентів та створено структурно-логічну схему етапів її написання. Підкреслено, що наукова творчість під час виконання курсової роботи виражається у вивченні літератури з досліджуваної теми, проведенні порівняльної оцінки різних точок зору на проблему, аргументації рішення про приєднання до однієї з них або формуванні власної оригінальної позиції, на яку спирається студент при дослідженні практичних матеріалів, та оцінці корисності отриманих навичок для вирішення проблем. Зазначено, що студенти молодших курсів ще не володіють навичками наукового дослідження і це викликає труднощі у виборі теми, формулюванні проблеми, виділенні предмета і об'єкта, мети та завдань дослідження. Подано аналіз власного досвіду організації самостійної діяльності студентів під час виконання курсових робіт. Акцентовано увагу на захисті курсових робіт, який відбувається в рамках тижнів науки, наукових конференцій факультету та університету. Тим самим студенти набувають навичок дослідницької роботи та її презентації. Вагомі результати досліджень студенти публікують в матеріалах конференцій та наукових фахових виданнях як самостійно, так і в співавторстві з науковими керівниками. Саме з написання курсової роботи у студента закладаються професійні навички до наукових досліджень. Підкреслено,що невід’ємною частиною самостійної роботи студентів є творча та науково-дослідна складові, які розкриваються на молодших курсах при написанні курсових робіт і стають ще більш вагомими під час виконання самостійних досліджень з наукової тематики у складі науково-дослідної групи або при написанні кваліфікаційної роботи.

Abstract. In the construction of a modern educational process in the university there is a shift in emphasis toward self-creative educational and cognitive work of students, which is manifested in the development of new models of cooperation of the teacher and the student. The article is devoted to the disclosure of peculiarities and definition of necessary conditions for effective organization of independent activity of students during the course work and implementation of its creative and research components. It is shown the location of the course work in the system of extracurricular independent work of students and developed structural and logical scheme of the stages of its writing. It is emphasized that scientific creativity work during the course work is expressed in the study of literature on the subject, the comparative assessment of different points of view on the problem, the argumentation of the decision to join one of them or the formation of their own original view, which supports the student in the study of practical materials, and assessing the usefulness of the skills obtained to solve problems. Indicated that junior students not yet have the skills of scientific research and this causes difficulties in choosing topics, formulation of problems, subject and the object, purpose and objectives of the study. The analysis of own experience of organization of independent activity of students during the course work is given. The attention is focused on the protection of the coursework, which takes place in the framework of the academic week, the scientific conferences of the faculty and the university. Thus students acquire the skills of research work and its presentation. Significant results of research students published in conference proceedings and scientific professional journals, both independently and in collaboration with the supervisor. With writing a term paper the student is laid professional skills of scientific research. It is emphasized that the integral part of independent work of students is the creative and research components that are revealed at junior courses when writing course papers and become even more significant when performing independent research on scientific topics as part of a research group or when writing a qualification work.

ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ | Переглядів: 1065 | Author: Завражна О.М., Салтикова А.І. | Download in PDF |

Анотація. У статті запропоновано використання системи комп’ютерної математики Mathcad у формуванні дослідницької складової фізичної компетентності студентів техніко-технологічних спеціальностей коледжів і технікумів на прикладі виконання лабораторного експерименту по визначенню коефіцієнта в’язкості рідини за методом Стокса. Описано створення навчальної комп’ютерної моделі, яка дозволяє всебічно аналізувати процес руху кульки в рідині, змінюючи вхідні параметри моделі: діаметр кулі, відстань між мітками на циліндрі, діаметр циліндра, густину рідини, її температуру, матеріал кулі (густину). Відмічено переваги системи комп’ютерної математики Mathcad як середовища чисельних обчислень та моделювання фізичних явищ і процесів, яке посяде вагоме місце в інтернаціональній освіті у зв’язку з переходом до нових Grid-технологій. Вказано, що залучення програмних засобів систем комп’ютерної математики в навчальний експеримент, зокрема під час визначення коефіцієнта в’язкості води за методом Стокса, не перекреслює попередні здобутки в методиці проведення фізичного експерименту, не підмінює реальний експеримент віртуальним, а модернізує його. Виконання лабораторного експерименту передбачає вивчення фізичних явищ і процесів. Тому абстрагування від математичних обчислень та візуалізація навчального матеріалу сприяє підвищенню якості фізичних знань, економії часу для змістового аналізу, отриманих у дослідженні результатів. Серед безумовних переваг впровадження систем комп’ютерної математики в навчальний експеримент з фізики є широкі можливості редагування даних експерименту, зберігання їх для спільного використання та обговорення, відкритість для онлайн доступу й оцінювання; можливість в межах документу, завдяки посиланню, звертатися до теоретичних даних. Отже, стаття показує, що знайомство з системами комп’ютерної математики озброює студентів сучасними засобами та методами дослідницької діяльності, які сприятимуть у наступному формуванню професійної компетентності майбутнього фахівця.

Abstract. The article propose using computer mathematics system Mathcad is offered in forming of research constituent of physical competence of students of technical and technological specialities of colleges on the example of implementation of laboratory experiment on determination of coefficient of viscidity of liquid after the Stokes method. It is described the creation the computer simulation model that allows you to comprehensively analyze the process of ball movement in a liquid, changing the initial parameters of the model: the diameter of the ball, the distance between marks on the cylinder and its diameter, the density of the liquid, its temperature and material of the ball. The advantages of computer mathematics system Mathcad as environment of numeral calculations and mathematical modeling of the physical phenomena and processes, that will take an important place in international education in connection with the transition to new Grid-technologies. It is indicated that the attraction of software systems of computer mathematics into an educational experiment, especially during the determination of coefficient of viscidity of liquid after the Stokes method, does not cross previous achievements in the method of conducting a physical experiment, does not replace an actual experiment with a virtual one, but modernizes it. Making a laboratory experiment supposes studying physical things and processes. That’s why abstraction from mathematical calculations and visualization of educational material by mean of computer graphics gives the opportunity to increase the lever of physics knowledge, to save time for detailed analysis, received as a result of investigation. Among the unconditional advantages of the introduction of systems of computer mathematics in the educational experiment in physics there are wide possibilities for editing experimental data, storing them for general using and discussion, openness for online access and evaluation; possibility to refer to theoretical data within the document. Besides this computer mathematics system Mathcad gives students with modern means and methods of investigation activity to help forming the professional competence of a future specialist.

« 1 2 ... 89 90 91 92 93 ... 157 158 »