Головна » Статті » АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ФІЗИКИ ТА МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ

Заболотний В.Ф., Кузьминський О.В. ЕЛЕКТРОННІ ЗАСОБИ САМОКОНТРОЛЮ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З АСТРОНОМІЇ
Заболотний В.Ф., Кузьминський О.В. [vinn.med@gmail.com]
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Україна
Download in PDF: http://fmo-journal.fizmatsspu.sumy.ua/journals/2016-v4-10/2016_4-10-Zabolotnyy_Kuzmynskyi_Scientific_journal.pdf

ЕЛЕКТРОННІ ЗАСОБИ САМОКОНТРОЛЮ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ
З АСТРОНОМІЇ

Анотація. Заболотний В.Ф., Кузьминський О.В. Електронні засоби самоконтролю навчальних досягнень учнів з астрономії. Автори зазначають, що сьогодні астрономічна підготовка у більшості випадків є неякісною, нецікавою для учнів та методично недосконалою. Розв’язання проблем формування в учнів астрономічних знань вимагає, насамперед, забезпечення доступу учнів і вчителів до інформаційно-методичних ресурсів, використання яких забезпечить підвищення якості астрономічної підготовки, а отже, рівня предметної компетентності учнів з астрономії.
Результати  педагогічного експерименту і навчальні досягнення учнів дають підстави стверджувати, що використання електронних освітніх ресурсів (ЕОР) для забезпечення самоперевірки навчальних досягнень:

  • активізують пізнавальну діяльність учнів;
  • мобілізують психічну активність учнів;
  • формують цілісні, адекватні дійсності образи (збільшення можливості мимовільного запам'ятовування матеріалу);
  • підвищує доступність навчання та введення новизни у навчальний процес;
  • розширюють обсяг засвоюваного матеріалу;
  • підвищують інтерес учнів.

Розроблено графічні тести, як один з видів ЕОР. З метою визначення рівня навчальних досягнень учнів система ЕОР доповнена елементами контролю набутих компетенцій. Інтерактивні тести створено у середовищі MS PowerPoint. Серед можливих варіантів обрано графічний тип тестів.
Оскільки астрономія як навчальний предмет вивчалася учнями вперше, не має можливості порівняти навчальні досягнення на початковому констатуючому етапі.

Ключові слова: електронні освітні ресурси, предметна компетентність з астрономії, макрос, самоосвіта, самоконтроль, графічні інтерактивні тести.

Аннотация. Заболотный В.Ф., Кузьминский А.В. Электронные средства самоконтроля учебных достижений учеников по астрономии. Авторы отмечают, что сегодня астрономическая подготовка у большинства случаев является некачественной, неинтересной для учеников и методически несовершенной. Решение проблем формирования у учеников астрономических знаний требует, в первую очередь, обеспечения доступа учеников и учителей к информационно-методическим ресурсам, использование которых обеспечит повышение качества астрономической подготовки, а следовательно, уровня предметной компетентности учеников по астрономии.
Результаты педагогического эксперимента и учебные достижения учеников дают основания утверждать, что использование электронных образовательных ресурсов (ЕОР) для обеспечения самопроверки учебных достижений:

  • активизируют познавательную деятельность учеников;
  • мобилизируют психическую активность учеников;
  • формируют целостные, адекватные действительности обиды (увеличение возможности непроизвольного запоминания материала);
  • повышает доступность учебы и введения новизны в учебный процесс;
  • расширяют объем усвояемого материала;
  • повышают интерес учеников.

Разработаны графические тесты, как один из видов ЕОР. С целью определения уровня учебных достижений учеников система ЕОР дополнена элементами контроля приобретенных компетенций. Интерактивные тесты созданы в среде MS PowerPoint. Среди возможных вариантов избран графический тип тестов.
Поскольку астрономия как учебный предмет изучалась учениками впервые, не имеет возможности сравнить учебные достижения на начальном констатирующем этапе.

Ключевые слова: электронные образовательные ресурсы, предметная компетентность из астрономии, макрос, самообразование, самоконтроль, графические интерактивные тесты.

Abstract. Zabolotnyy V.F., Kuzmynskyi О.V. Electronic facilities of self-control of educational achievements of students are from astronomy. Authors mark that today astronomic preparation most cases have off-grade, uninteresting for students and methodically imperfect. The decision of forming problems requires for the students of astronomic knowledge, first of all, providing of access of students and teachers to the informatively-methodical resources, the use of that will provide upgrading of astronomic preparation, and thus, level of subject competence of students from astronomy.
The results of pedagogical experiment and educational achievements of students ground to assert that the use of electronic educational resources (ЕОР) for providing of self control of educational achievements :

  • activate cognitive activity of students;
  • mobilize psychical activity of students;
  • form integral, adequate to reality offenses (increase of possibility of the involuntary memorizing of material);
  • promotes availability of studies and introduction of novelty in an educational process;
  • extend the volume of assimilable material;
  • promote interest.

Graphic tests are worked out, as one of types of ЕОР. With the aim of determination of level of educational achievements of students the system ЕОР is complemented by the elements of control of the purchased competenses. Interactive tests are created in the environment of MS PowerPoint. Among possible variants the graphic type of tests is select.
As astronomy as educational object was studied by students first, does not have the opportunity to compare educational achievements on the initial establishing stage.

Key words: electronic educational resources, subject competence from astronomy, macro, self-education, self-control, graphic interactive tests.

Список використаних джерел

  1. Конституція України від 28 червня 1996 року // Відомості Верховної Ради. – 1996. – № 30. – С. 141.
  2. Чайка В. М. Основи дидактики: навчальний посібник / В. М. Чайка. – Київ : Академвидав, 2011. – 238 с.
  3. Начало работы с VBA в PowerPoint [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://msdn.microsoft.com/uk-ua/library/office/ee814734(v=office.14).aspx
  4. Мисліцька Н. А. Електронні видання як джерела інформації для формування астрономічних знань / Н. А. Мисліцька, О. В. Кузьминський, К. І. Чурюмов // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки / Чернігівський держ. пед. ун-т ім. Т. Г. Шевченка. – Чернігів, 2010. – Вип. 77. – С. 110-114.
  5. Кузьминський О.В. Сучасні засоби наочності на уроках астрономії / Кузьминський О.В.  // Зб. наук. праць Кам’янець–Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2011. – Вип. 17: Інноваційні технології управління компетентнісно-світоглядним становленням учителя: фізика, технології, астрономія. – С. 220–222.
  6. Кузьминський О. В. Формування астрономічних знань учнів основної та старшої школи з використанням електронних освітніх ресурсів : дис. канд. пед. наук : 13.00.02 / Кузьминський Олександр Володимирович – Київ, 2016. – 215 с.
Розділ: АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ФІЗИКИ ТА МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ
Додано: 26.12.2016 | Переглядів: 1248 | Рейтинг: 0.0/0
Статті з теми:
Всього коментарів: 0
avatar