Головна » Статті » АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ФІЗИКИ ТА МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ

Сільвейстр А.М. ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ КУРСУ ТЕОРЕТИЧНОЇ ФІЗИКИ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВИХ ЗНАНЬ У МАЙБУТНІХ ВЧ. ХІМІЇ І БІОЛОГІЇ
Сільвейстр А.М.
Вінницький державний педагогічний університет імені М. Коцюбинського, Україна
Download in PDF: http://fmo-journal.fizmatsspu.sumy.ua/journals/2016-v1-7/2016_1-7-Silveystr_Scientific_journal_FMO.pdf

ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ КУРСУ ТЕОРЕТИЧНОЇ ФІЗИКИ
ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВИХ ЗНАНЬ
У МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ХІМІЇ І БІОЛОГІЇ

Анотація. Сільвейстр А.М. Використання елементів курсу теоретичної фізики для формування природничо-наукових знань у майбутніх учителів хімії і біології. У статті розглядаються питання пов’язані з використанням елементів курсу теоретичної фізики під час вивчення дисципліни «Фізика» у майбутніх учителів хімії і біології. Теоретично обґрунтовується та вказується роль курсу теоретичної фізики для формування природничо-наукових знань у майбутніх учителів хімії і біології. Звертається увага на висновки, до яких призводить викладання деяких питань теоретичної фізики для формування природничо-наукової картини світу у студентів нефізичних спеціальностей педагогічних університетів. Такий підхід до вивчення курсу фізики допоможе студентам вияснити деякі важливі методологічні і світоглядні питання фізики та встановити взаємозв’язок фундаментальних фізичних теорій у хімічних і біологічних процесах.
Ключові слова: теоретична фізика, курс фізики, природничо-наукові знання, наукова картина світу, теорії, процеси.

Аннотация. Сильвейстр А. Н. Использование элементов курса теоретической физики для формирования естественнонаучных знаний у будущих учителей химии и биологии. В статье рассматриваются вопросы, связанные с использованием элементов курса теоретической физики при изучении дисциплины «Физика» в будущих учителей химии и биологии. Теоретически обосновывается и указывается роль курса теоретической физики для формирования естественнонаучных знаний у будущих учителей химии и биологии. Обращается внимание на выводы, к которым приводит преподавания некоторых вопросов теоретической физики для формирования естественнонаучной картины мира у студентов нефизических специальностей педагогических. Такой подход к изучению курса физики поможет студентам выяснить некоторые важные методологические и мировоззренческие вопросы физики и установить взаимосвязь фундаментальных физических теорий в химических и биологических процессах.
Ключевые слова: теоретическая физика, курс физики, естественнонаучные знания, научная картина мира, теории, процессы.

Abstract. Silveystr A. Using the course of theoretical physics for the formation of scientific knowledge at the future teachers of chemistry and biologyThis article discusses issues related to the use of elements of theoretical physics course in the study course "Physics" at the future teachers of chemistry and biology. Theoretically substantiated and indicate the role of theoretical physics course for the formation of scientific knowledge at the future teachers of chemistry and biology. Attention is drawn to the conclusions, which leads teaching some of the issues of theoretical physics for the formation of natural scientific picture of the world at students of pedagogical specialties nonphysical. This approach to the study of physics course will help students to find out some important methodological and philosophical problems of physics and to establish the relationship of fundamental physical theories in chemical and biological processes.
Keywords: theoretical physics, physics course, natural sciences, scientific picture of the world, theory, processes.

Список використаних джерел

  1. Василевский А.С. Статистическая физика и термодинамика: Учеб. пособие для студентов физ.-мат. фак. пед. ин-тов /А.С. Василевский, В.В. Мултановский. – М.: Просвещение, 1985. – 256 с.
  2. Каданер Л.И. Физическая и коллоидная химия /Л.И. Каданер. – 2-е изд., перераб. и доп. – К.: Вища школа, 1983. – 287 с.
  3. Квантова механіка (Конспект лекцій): Посібник для студентів вищих навчальних педагогічних закладів освіти /Автори-укладачі: А.Ф. Недибалюк, А.М. Сільвейстр, В.І. Солоненко. – Вінниця: ТОВ Фірма «Планер», 2008. – 90 с.
  4. Линднер Г. Картины современной физики / Г. Линднер. Пер. с нем. Ю.Г. Рудого. Предисл. Н.В. Мицкевича. – М.: «Мир», 1977. – 272 с.
  5. Маркс К. Сочинения: Издания второе. Т. 20 / К. Маркс, Ф. Энгельс. – М.: Госполитиздат, 1961. – 827 с.
  6. Мултановский В.В. Курс теоретической физики. Том 1. Классическая механика. Основы специальной теории относительности. Релятивистская механика / В.В. Мултановский. – М.: Просвещение, 1988. – 304 с.
  7. Романова Н.В. Загальна та неорганічна хімія. Підручник для студентів вищих навчальних закладів /Н.В. Романова. – Київ; Ірпінь: ВТФ «Перун», 1988. – 480 с.
  8. Стромберг А.Г. Физическая химия: Учеб. пособие для вузов / А.Г. Стромберг, Д.П. Семченко. Под ред. А.Г. Стромберга. – М.: Высшая школа, 1073. – 480 с.
Розділ: АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ФІЗИКИ ТА МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ
Додано: 05.04.2016 | Переглядів: 160 | Рейтинг: 0.0/0
Статті з теми:
Всього коментарів: 0
avatar