Головна » Статті » АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ФІЗИКИ ТА МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ |
МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ І МАТЕМАТИКИ Анотація. Демкова В.О. Модель формування експериментальної компетентності майбутніх учителів фізики і математики. У статті порушено проблему формування експериментальної компетентності майбутніх учителів фізики і математики. Описано основні умови побудови моделі формування експериментальної компетентності студентів, а також принципи, на яких вона має базуватися. Модель має базуватися на наступних принципах: міцності знань, зв’язку теорії з практикою, оптимізації навчання, системності і послідовності. Названі принципи визначають основні підходи до формування експериментальної компетентності з позиції теорії розвивального навчання. Здійснено спробу розробити модель формування експериментальної компетентності на основі плану частково-дидактичної теорії С.А. Суровікіної, в якому виділено три основних етапи діяльності: орієнтовно-мотиваційний (створення проблемної ситуації і введення в неї студентів, усвідомлення проблеми та її вербальне формування у вигляді навчального завдання, формулювання мети, оцінка власних можливостей і планування діяльності з вирішення цієї проблеми), виконавчо-операційний (розв’язання навчального завдання через виділення необхідних знань, вмінь і навичок, способів діяльності; застосування нових знань, способів діяльності до розв’язання початкового навчального завдання, а також нових навчальних завдань на рівні знайомих, змінених і нових умов) і рефлексивно-оцінювальний (контроль, який переходить в самоконтроль; корекція (при необхідності); оцінка, яка переходить в самооцінку). Аннотация. Демкова В.А. Модель формирования экспериментальной компетентности будущих учителей физики и математики. В статье затронута проблема формирования экспериментальной компетентности будущих учителей физики и математики. Описаны основные условия построения модели формирования экспериментальной компетентности студентов, а также принципы, на которых она должна основываться. Модель должна основываться на следующих принципах: прочности знаний, связи теории с практикой, оптимизации обучения, системности и последовательности. Названные принципы определяют основные подходы к формированию экспериментальной компетентности с позиции теории развивающего обучения. Предпринята попытка разработать модель формирования экспериментальной компетентности на основе плана частично-дидактической теории С.А. Суровикиной, в котором выделены три основных этапа деятельности: ориентировочно-мотивационный (создание проблемной ситуации и введение в нее студентов, осознание проблемы и ее вербальное формирование в виде учебной задачи, формулирование цели, оценка собственных возможностей и планирование деятельности по решению этой проблемы), исполнительно-операционный (решение учебной задачи через выделение необходимых знаний, умений и навыков, способов деятельности; применение новых знаний, способов деятельности к решению начального учебного задания, а также новых учебных задач на уровне знакомых, измененных и новых условий) и рефлексивно-оценочный (контроль, переходящий в самоконтроль; коррекция (при необходимости); оценка, переходящая в самооценку). Abstract. Demkova V. О. Model of formation of experimental competence of future teachers of physics and mathematics. This article was written about the problem of experimental problem of forming competence of future teachers of physics and mathematics. Describes the basic conditions for the formation of a model of formation of competence of students in the experimental and the principles on which it should be based. The model is based on the following principles: strength of knowledge, communication theory and practice, optimization studies, consistency and consistency. These principles define the basic approaches to the development of experimental competence from the perspective of the theory of developmental education. Carried out a description of the main conditions for the building of a model of formation of competence of students in the experimental and the principles on which it should be based. An attempt is made to create a model of the formation of experimental competence on the basis of partly didactic theory of S. Surovikina. It identified three main stages of activity: estimated and motivational (creating a problematic situation and entering her students awareness and its verbal formation in the form of educational objectives, formulation of goals, assessment of their own possibilities and planning activities to address this problem), executive and operational (the solution to educational problems through the provision of necessary knowledge, skills, ways of activity; application of new knowledge, ways of activity to the solution of the initial assignments and new learning tasks at the level of familiar, modified and new terms and conditions), reflective and evaluative (control, rolling in self-control; correction (if necessary); assessment turning into self esteem). Список використаних джерел 1. Суровикина С.А. Теоретико-методологические основы развития естественнонаучного мышления учащихся в процессе обучения физике: автореф. дис. на получение науч. степени доктора педагогических наук: спец. 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания» Суровикина С.А. [Электронный ресурс] / С.А. Суровикина – Челябинск, 2006. – 42 с. – Режим доступа: http://www.dissercat.com/content/teoretiko-metodologicheskie-osnovy-razvitiya-estestvennonauchnogo-myshleniya-uchashchikhsya 2. Арзуманян Н.Г. Формирование обобщенных экспериментальных умений студентов медицинского вуза в процессе обучения физике: автореф. дис. на получение науч. степени кандидата педагогических наук: спец. 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания» Арзуманян Н.Г. [Электронный ресурс] / Н.Г. Арзуманян – Екатеринбург, 2014. – 23 с. – Режим доступа: http://doc2all.ru/article/22102014_177900_arzumanjan |
|
Додано: 07.10.2016 | Переглядів: 1412 | | |
Статті з теми: |
Всього коментарів: 0 | |