Головна » Статті » ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ

Білоусова Л.І., Житєньова Н.В. ВІЗУАЛІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ З ВИКОРИСТАННЯМ ТЕХНОЛОГІЇ СКРАЙБІНГ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ
Білоусова Л.І., Житєньова Н.В.
Харківський національний педагогічний університет ім. Г.С.Сковороди, Київський університет ім. Б.Грінченка, Україна
Download in PDF: http://fmo-journal.fizmatsspu.sumy.ua/journals/2016-v1-7/2016_1-7-Belousova_Zhiteneva_Journal_FMO.pdf

ВІЗУАЛІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
З ВИКОРИСТАННЯМ ТЕХНОЛОГІЇ СКРАЙБІНГ
У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ

Анотація. Білоусова Л.І., Житєньова Н.В. Візуалізація навчального матеріалу з використанням технології скрайбінг у професійній діяльності вчителя. Статтю присвячено теоретико-практичним аспектам використання технології скрайбінгу для візуалізації навчального матеріалу у професійній діяльності майбутнього вчителя. Розглянуто та проаналізовано види скрайбінгу, як технології, яка є продуктивною для швидкого і ефективного засвоєння інформації в умовах колосального зростання її обсягу і кількості. Розглянуто переваги застосування зазначеної технології в освітньому процесі, відображено необхідність формування особливих вмінь візуалізації навчальної інформації. Проведено аналіз якостей, які повинна мати сучасна людина, щоб стати успішним і затребуваним фахівцем, побудувати кар'єру, в нову, що настала слідом за інформаційною епоху. Показано, що подання навчальної інформації, реалізоване на базі сучасних технологій візуалізації, сприяє підвищенню пізнавальної активності учнів, виконує не лише ілюстративну функцію, але й набуває нових якостей, суттєво розширює сферу продуктивного застосування візуалізації у навчальному процесі, створюючи передумови для підвищення його ефективності й результативності.
Ключові слова: навчальний процес, технології візуалізації, скрайбінг, професійна діяльність учителя, інформаційно-комунікаційні технології, фасилітація.

Аннотация. Белоусова Л.И., Житенева Н.В. Визуализация учебного материала с использованием технологии скрайбинг в профессиональной деятельности учителя. Статья посвящена теоретико-практическим аспектам использования технологии скрайбинга для визуализации учебного материала в профессиональной деятельности будущего учителя. Рассмотрены и проанализированы виды скрайбинга, как технологии, которая является продуктивной для быстрого и эффективного усвоения информации в условиях колоссального роста ее объема и количества. Рассмотрены преимущества применения указанной технологии в образовательном процессе, отражена необходимость формирования особых умений визуализации учебной информации. Проведен анализ качеств, которые должен иметь современный человек, чтобы стать успешным и востребованным специалистом, построить карьеру в новую, наступившую вслед за информационной эпоху. Показано, что представление учебной информации, реализованное на базе современных технологий визуализации, способствует повышению познавательной активности учащихся, выполняет не только иллюстративную функцию, а приобретает новые качеств, существенно расширяет сферу производительного применения визуализации в учебном процессе, создавая предпосылки для повышения его эффективности и результативности. 
Ключевые слова: учебный процесс, технологии визуализации, скрайбинг, профессиональная деятельность учителя, информационно-коммуникационные технологии, фасилитация.

Abstract. Belousova L., Zhiteneva N. Visualization of learning material using technologies of skribing in teachers’professional activitiesThe article is devoted to theoretical and practical aspects of the use of technology scribing for visualization of educational material in professional activity of future teacher. Reviewed and analyzed the types scribing, as a technology that is productive for rapid and efficient assimilation of information in a time of tremendous growth in volume and quantity. The main benefit of this technology in the educational process reflects the necessity of formation of special skills of visualization of educational information. The analysis of the qualities that must have a modern person to become a successful and sought-after expert, to build a career in a new, coming after the information age. It is shown that the presentation of educational information, implemented on the basis of modern imaging technology, enhances cognitive activity of students, not only performs an illustrative function, and acquires new qualities, significantly expands the scope of the productive use of visualization in the educational process, creating the preconditions for increasing its efficiency and effectiveness.
Key words: learning process, technologies of visualization, scribing, professional activity of teachers, ICT, facilitation.

Список використаних джерел

  1. Google Apps для образования: беседа с Борисом Ярмаховым и Людмилой Рождественской [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://newtonew.com/discussions/google-apps-for-education-book
  2. Белоусова Л.И., Житенева Н.В. Дидактические аспекты использования технологий визуализации в учебном процессе общеобразовательной школы [Електронний ресурс] / Л.И. Белоусова, Н.В. Житенева // Информационные технологии и средства обучения. – 2010. – Том 16. – № 2. – Режим доступу до журн. : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1017
  3. Кошкина Л. М. Скрайб-презентация [Електронний ресурс] / Л.М. Кошкина // Учительський Журнал он-лайн. – 2015. – Режим доступу до журн. : http://www.teacherjournal.ru/skrajb-prezentacziya.html?start=12
  4. Мілейко О.В. Формування комунікативних навичок школярів на уроках англійської мови за допомогою ІКТ [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://infourok.ru/maysterklas-formuvannya-komunikativnih-navichok-shkolyariv-na-urokah-angliyskoi-movi-za-dopomogoyu-ikt-544125.html
  5. Орешко М.А. Скрайбинг: рисуем презентацию по интересным книгам с подростками-читателями / Марина Анатольевна Орешко // Школьная библиотека: сегодня и завтра. – 2013. – № 2. – С. 49-53. – Библиогр.: С. 53  
  6. Осадчий В.В. Інформаційно-комунікаційні технології у процесі розвитку візуального мислення майбутніх учителів / В.В. Осадчий, К.П. Осадча // Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Сер. : Педагогіка. – 2014. – № 1. – С. 128 − 133.
  7. Пинк Дэниел. Будущее за правым полушарием. Что делать, чем думать и как быть в век нового творческого мышления / Дэниел Пинк ; [пер. с англ. Е. В. Кулешова]. – М. : РИПОЛ классик : Открытый мир, 2009. – 320 с. : ил. – (Новый взгляд). – ISBN 978-5-9743-0170-4
  8. Сорока Т.В. Скрайбінг як сучасна форма візуалізації навчального матеріалу [Електронний ресурс] / Т.В. Сорока // Географія. – 2015. – № 16 (284). – Режим доступу до журн. : http://journal.osnova.com.ua/article/51806-Скрайбінг_як_сучасна_форма_візуалізації_навчального_матеріалу
  9. Тонких Ю.І. Безпечний Інтернет [Електронний ресурс] / Ю.І. Тонких // Учительський Журнал он-лайн. – 2015. – Режим доступу до журн. : http://www.teacherjournal.com.ua/skrajb-prezentaczya/31611-bezpechnij-nternet.html
  10. Центральна бібліотека імені І.С. Тургенєва ЦБС Комінтернівського району м. Харкова [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://biblioteka-turgeneva.edu.kh.ua/internet-kejs_bibliotekarya/profi-dajdzhest/id/3321/vn/Что-такое-скрайбинг
  11. Визуализация: просто о сложном [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://edugalaxy.intel.ru/index.php?automodule=blog&blogid=8190&showentry=7574
Розділ: ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ
Додано: 05.04.2016 | Переглядів: 2623 | Рейтинг: 0.0/0
Статті з теми:
Всього коментарів: 0
avatar