Головна » Статті » ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ

Близнюк М.М. ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В НАВЧАННІ ПРИКЛАДНОМУ ТА ДЕКОРАТИВНОМУ МИСТЕЦТВУ
Близнюк М.М.
Косівський інститут прикладного та декоративного мистецтва Львівської національної академії мистецтв, Україна
Download in PDF: http://fmo-journal.fizmatsspu.sumy.ua/journals/2016-v2-8/2016_2-8-Blyzniuk_Scientific_journal_FMO.pdf

ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В НАВЧАННІ ПРИКЛАДНОМУ
ТА ДЕКОРАТИВНОМУ МИСТЕЦТВУ

Анотація. Близнюк М.М. Інформаційні технології в навчанні прикладному та декоративному мистецтву. В даній статті описано найбільш доцільні напрями та форми інтеграції інформаційно-комунікаційних технологій до процесу підготовки фахівців прикладного та декоративного мистецтва.
Виявлено основні тенденції інформатизації мистецької освіти: інформаційний ресурс стає суттєвим у розвитку мистецьких вузів художньо-проектного напрямку; оснащення вузів програмно-технічними і телекомунікаційними засобами; автоматизація управління навчальним процесом та професійною діяльністю фахівців художньо-проектного напрямку; інформатична підготовка майбутнього фахівця в галузі прикладного та декоративного мистецтва як цілеспрямований процес формування у студентів теоретичних основ і практичних навичок використання ІКТ для вирішення завдань художньо-професійної діяльності; розвиток інфраструктури, організація інформатичної підготовки майбутніх художників прикладного та декоративного мистецтва; встановлення єдиних стандартів подання та обміну повідомленнями у професійної діяльності художньо-проектного напрямку.
Показано, що в умовах вищого мистецького навчального закладу виникає завдання регламентації часу, відведеного на підготовку студентів до занять. Варіативне використання комп'ютерного часу дозволяє виявити студентів, яким необхідний додатковий час для роботи із засобами ІКТ, провести ранжування студентів за виявленими знаннями та здібностями до роботи з ІКТ, виявити групи студентів, виходячи з їх підготовки з дисципліни і особистих здібностей.

Ключові слова: інформаційно-комунікаційні технології, прикладне та декоративне мистецтво, навчальний процес.

Аннотация. Блызнюк Н.Н. Информационные технологии в преподавании декоративно-прикладного искусства. В данной статье описаны наиболее оптимальные пути и формы интеграции информационно-коммуникационных технологий в процессе подготовки специалистов прикладного и декоративного искусства.
Основные тенденции информатизации художественного образования: информационный ресурс является важным для развития художественных вузов искусство и дизайн направление; оснащение / университеты программного обеспечения, вычислительной техники и телекоммуникации; автоматизация управления образовательным процессом и профессиональной деятельности специалистов художественно-дизайнерское направление; информатическая подготовка будущего специалиста в области декоративно-прикладного искусства как целенаправленного процесса формирования у студентов теоретических основ и практических навыков использования ИКТ для решения задач художественно-профессиональной деятельности; развитие инфраструктуры, организация информационной подготовки будущих художников декоративно-прикладного искусства; установление единых стандартов представления и обмена сообщениями деятельности в профессиональной художественно-конструкторское направление.
Показано, что в условиях высших художественных учебных заведений, возникает задача основное время, отведенное для подготовки студентов к занятиям. Эффективное использование машинного времени позволяет выявить студентов, нуждающихся в дополнительном времени для работы со средствами ИКТ, для проведения рейтинга студентов о выявленных знаний, умений и навыков работы с ИКТ, выявление групп учащихся с учетом их подготовки по данной дисциплине и личных навыков.

Ключевые слова: информационные и коммуникационные технологии, декоративно-прикладного искусства, образовательный процесс.

Abstract. Blyzniuk M.M. Information technology in teaching of applied and decorative artThis article describes the best ways and forms of integration of information and communication technologies in the process of training of specialists of applied and decorative arts.
The main tendencies of іnformatisation in art education: an information resource is important for the development of the art institutes art and design direction; vehicle universities software, computing and telecommunications; automation of management of educational process and professional activity of specialists of artistic and design direction; informatics training of future specialist in the field of decorative-applied art as a purposeful process of formation at students the theoretical foundations and practical skills to use ICT for solving problems of artistic and professional activities; infrastructure development, organization of information preparation of future artists of decorative and applied arts; establishment of uniform standards for reporting and messaging activities in a professional artistic and design direction.
It is shown that in conditions of higher art educational institutions, the challenge is the main time allotted to prepare students for classes. The is efficient use of machine time allows us to identify students in need hidne additional time to work with the tools of ICT, to conduct the rating of students on the identified knowledge, skills, and knowledge of ICT, identifying groups of students based on their preparation in the discipline and personal skills.

Keywords: information and communication technology, applied and decorative art, educational process.

Список використаних джерел

  1. Жалдак М.І. Проблеми інформатизації навчального процесу в середніх і вищих навчальних закладах // Комп’ютер в школі та сім’ї. – № 3. – 2013. – С. 8-15.
  2. Пышкало A.M. Методическая система обучения геометрии в начальной школе. Авторский доклад по монографии «Методика обучения геометрии в начальных классах», предст. на соиск. уч. степ. докт. пед. наук. – М., 1975.
  3. Гужвенко Е.И. Координирующая модель методической системы обучения информатике и информационным технологиям. 13.00.02 – теория и методика обучения и воспитания (информатика, уровень высшего профессионального образования). Авт.-т дисс... докт. пед. наук: Учреждение РАО «Институт информатизации образования». – М., 2010. – 56с.   
  4. Близнюк М.М. Формування основ інформаційної культури у студентів вищих навчальних закладів прикладного та декоративного мистецтва / Автореф. дис. канд. пед. наук.: 13.00.02, Національний педагогічний університет ім. М.П.Драгоманова: Київ, 2001. – 20 с.
  5. Карташова Л. А. Система навчання інформаційних технологій студентів гуманітарних спеціальностей у вищих педагогічних навчальних закладах. – На правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.02 – теорія та методика навчання (технічні дисципліни).- Інститут педагогіки НАПН України. – Київ, 2011.
  6. Гребенников К. А. Компьютерная графика как средство профессиональной подготовки специалистов-дизайнеров: на материалах среднего профессионального образования/ Диссертация канд. пед. наук:  13.00.08. – Воронеж, 2002. – 195 с.
  7. Таланчук Н.М. Новое содержание общепедагогической подготовки педагогических кадров: Системно-синергетическая педагогическая теория: В 2 ч. – Ч. 1. – Казань: ИССО РАО, 1996. – 97 с.

 

Розділ: ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ
Додано: 07.06.2016 | Переглядів: 1417 | Рейтинг: 0.0/0
Статті з теми:
Всього коментарів: 0
avatar