Головна » Статті » ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ

Нерода Т.В. ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНА ТЕХНОЛОГІЯ АВТОМАТИЗОВАНОГО КОМПОНУВАННЯ ЗАСОБІВ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ
Нерода Т.В.
Українська академія друкарства, Україна
Download in PDF: http://fmo-journal.fizmatsspu.sumy.ua/journals/2016-v2-8/2016_2-8-Neroda_Scientific_journal_FMO.pdf

ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНА ТЕХНОЛОГІЯ АВТОМАТИЗОВАНОГО КОМПОНУВАННЯ ЗАСОБІВ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ

Анотація. Нерода Т. Інформаційно-комунікаційна технологія автоматизованого компонування засобів контролю знань. Запропоновано напрями розвитку механізмів автоматизації профілю викладача як основного координатора інформаційного контенту. Формалізовано процес маркування ключових понять відповідно до призначення навчальної вправи шляхом введення в текстовий масив наявного інформаційно-методичного забезпечення точок входу термінів як складових елементів судження про певні поняття та їх тлумачень як пояснень про особливості й межі застосування терміну.
Представлено метод структурування електронних матеріалів архіву теоретичних відомостей, інтегрованого в комп’ютеризовану навчальну систему КоНаС, з метою виявлення тематичних зв’язок для автоматизованого компонування засобів контролю знань.
Обумовлено критерії відбору ефективних дистракторів та наведено діаграми моделювання базових елементів як тест-завдань поширених форм так і нестандартних рішень активізації пізнавальної діяльності. Показана доцільність та ефективність надання освітньому процесові ігрової форми за матеріалами проблемної частини навчальної програми.

Ключові слова: комп’ютеризована навчальна система, освітній процес, контроль знань, структурування, контент-аналіз, понятійний апарат.

Аннотация. Нерода Т. Информационно-коммуникационная технология автоматизированного компонирования средств контроля знаний. Предложены направления развития механизмов автоматизации профиля преподавателя как основного координатора информационного контента. Формализован процесс маркировки ключевых понятий в соответствии с назначением учебного упражнения посредством введения в текстовый массив имеющегося информационно-методического обеспечения точек входа терминов как составляющих элементов суждения об определенных понятиях  и их толкований как объяснений об особенностях и пределах применения термина.
Представлен метод структурирования электронных материалов архива теоретических сведений, интегрированного в компьютери­зированную учебную систему КоНаС, с целью выявления тематических связок для автоматизированного компонирования средств контроля знаний.
Обусловлены критерии отбора эффективных дистракторов и приведены диаграммы моделирования базовых элементов как в качестве тест-задач распространенных форм так и нестандартных решений активизации познавательной деятельности. Показана целесообразность и эффективность придания образовательному процессу игровой формы по материалам проблемной части учебной программы.

Ключевые слова: компьютеризированная учебная система, образовательный процесс, контроль знаний, структурирование, контент-анализ, понятийный аппарат.

Abstract. Neroda T. Information-communication technology of the automized configuration of the control means of  knowledge.
Are proposed the directions of development of automation mechanisms of of the teacher’s profile as the main coordinator of the information content. It is formalized the process of marking the key concepts in accordance with the appointment of educational exercise by introducing to a text array the available information and methodological software of the entry points of the terms as of the constituent elements of judgment about specific concepts and their definition as an explanation of the features and limits of the term’s use.
Is submitted the method of structurization of electronic materials of the theoretical data archive, that is integrated into the computerized learning system КоНаС, in order to identify thematic links for the automatized combination of control means of knowledge.
Conditioned the selection criteria of effective distracters and presented simulation diagrams of  basic elements of test-tasks of widespread forms as well as non-standard solutions of the cognitive activity actitvization.  Is also shown   appropriateness and effectiveness of imparting to the educational process the form of game based on materials of problematic part of the curriculum.

Key words: computing educational system, educational process, the control of knowledge, structuring, content analysis, the conceptual apparatus.

Список використаних джерел

  1. Аванесов В.С. Дистракторный анализ [Електронний ресурс]. – Режим доступу до документу 16.04.13 <http://avanesov.viperson.ru/wind.php?ID=660265&soch=1> Загол. з екрану. – Мова російська.
  2. Гуревич Р. С. Сучасні інтерактивні технології навчання студентів / Р. С. Гуревич, М. Ю. Кадемія // Теорія і практика управління соціальними системами. – 2014. – № 4. – С. 99-104.
  3. Нерода Т.В. Дослідження аспектів автоматизації документообігу в освітньому процесі / Т. Нерода // Педагогічні інновації у фаховій освіті: збірник наукових праць. – Ужгород: УжНУ «Говерла», 2013. – Вип.4. – С. 337-345.
  4. Нерода Т. Інформаційна технологія автоматизації типових процесів в інфраструктурі освітнього закладу / Т.Нерода // Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання: Зб. наук. праць –  К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015. – № 16 (23). – С. 101-108.
  5. Нерода Т. Проектування структури даних контрольного заходу для комп’ютери­зованої навчальної системи / Т.Нерода // Наукові записки УАД – Львів, 2013. – №4(45). – С. 116-119.
  6. Романюк О.Н. Тематичні кросворди / О.Н. Романюк, А.П. Гончар //  Інформатика  та  інформаційні  технології  в навчальних  закладах. Науково-методичний журнал. № 3, 2011. – 112 с.
  7.  Neroda T. Application of the content-analysis of information components of educational process for modelling of the educational documentation / T.Neroda  // Materials international scientific-practical conference the «Sadykov readings: problem and ways of introduction of innovative technologies in the education space», September 26-28, 2013, Almaty. – Almaty, KazNPU n.a. Abay, 2013. – P. 304-307.
Розділ: ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ
Додано: 07.06.2016 | Переглядів: 1320 | Рейтинг: 0.0/0
Статті з теми:
Всього коментарів: 0
avatar