Головна » Статті » ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ

Черкашин С.В. ФОРМИРОВАНИЕ КЛЮЧЕВЫХ КОМПЕТЕНЦИЙ КАК ОДНА ИЗ ОСНОВНЫХ ЗАДАЧ ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ ГЕРМАНИИ НА ЭТАПЕ ЕГО КОРЕННОГО РЕФОРМИРОВАНИЯ
Черкашин С.В. [tscherkaschin@ukr.net]
Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, Україна
Download in PDF: http://fmo-journal.fizmatsspu.sumy.ua/journals/2017-v3-13/2017_3-13-Tcherkashyn_Scientific_journal_FMO.pdf

ФОРМИРОВАНИЕ КЛЮЧЕВЫХ КОМПЕТЕНЦИЙ КАК ОДНА ИЗ ОСНОВНЫХ ЗАДАЧ ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ ГЕРМАНИИ НА ЭТАПЕ ЕГО КОРЕННОГО РЕФОРМИРОВАНИЯ

Анотація. Автор торкається проблеми формування ключових компетенцій студентів вищих навчальних закладів ФРН як однієї з основних цілей вищої освіти Німеччини на сучасному етапі здійснення Болонської реформи. Ця проблема є надзвичайно актуальної в освітньому просторі Німеччини. Це відбивається не тільки в навчальних програмах німецьких вишів, але й у численних дослідженнях, що здійснюються на базі цих вишів і в спеціалізованих дослідницьких центрах. Автор указує на те, що численні дослідження з цієї тематики обумовлені розмитістю поняття «ключові компетенції», котре інтерпретується по-різному в залежності від базової теорії і сфери свого застосування. Крім того, дотепер немає повного і єдиного переліку т.зв. ключових компетенцій. Однак, незважаючи на очевидну необхідність їх формування і розвитку у студентів, академічний характер вищої освіти все ж таки вимагає формування і розвитку також їхньої наукової компетенції. Що стосується ключових компетенцій, то у даному випадку ідеться не про швидкоплинну тенденцію в моді, а про основні тенденції в довгостроковому суспільному розвитку. З цими тенденціями  необхідно рахуватись на благо як окремих індивідуумів, так  і суспільства в цілому. Підозріле ставлення до захоплення темою ключових компетенцій пояснюється тим, що суперечки навколо її тривають уже протягом кількох десятиліть. Вони стосуються визначення політики в сфері вищої школи і пріоритетів наукових досліджень у цій області.
Ключові слова: ключові кваліфікації, ключові компетенції, асортимент освітніх послуг, прикладні знання, багатофункціональність компетенцій

KEY COMPENTENCES FORMATION AS ONE OF THE PRIMARY GOALS OF GERMAN HIGHER EDUCATION AT THE STAGE OF ITS RADICAL REFORMING
S.V. Tcherkashyn
H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University

Abstract. The author touches upon the problem of formation of key competencies of students of higher educational institutions of Germany as one of the main goals of German higher education at the present stage of implementation of Bologna reforms. This issue is extremely relevant in educational space of Germany. This is reflected not only in the curriculum of the German universities, but also in numerous studies carried out on the basis of these universities and specialized research centers. The author indicates that numerous studies on this subject due to the ambiguous definition of "key competences", which is interpreted differently depending on the underlying theory and its scope of application. In addition, there is still no complete and unified list of so-called key competencies. However, despite the obvious necessity of their formation and development in students, the academic nature of higher education requires the formation and development of their scientific competence. With regard to key competencies, in this case we are not talking about a fleeting fashion trend, and about the main trends in long-term social development. These trends must be considered for the benefit of individuals and society as a whole. Suspicious attitude towards fascination with the topic of key competencies due to the fact that the controversy surrounding it has been going on for several decades. They relate to the determination of policy in the sphere of higher education and research priorities in this area.
Key words: key qualifications, key competences, assortment of educational services, applied knowledge, multifunctionality of competences.

Список використаних джерел

  1. Arnold R. Von der Weiterbildung zur Kompetenzentwicklung. Neue Denkmodelle und Gestaltungsansatze in einem sich verändernden Handlungsfeld. S.253–307. In: Arbeitsgemeinschaft Qualifikations-Entwicklungs-Management (Hrsg.): Kompetenzentwicklung ’97. Berufliche Weiterbildung in der Transformation – Fakten und Visionen. − Münster u. a.: Waxmann, 1997. − 398 S.
  2. Bourgeois E. Zukunftsforschung zur Entwicklung der Beziehungen zwischen Hochschulausbildung und Forschung mit Blick auf den Europäischen Forschungsraum. − Europäische Kommission/Generaldirektion Forschung, Luxemburg, 200 − 227 S.
  3. Daxner M. Qualitätssicherung. Die Steuerungsrelevanz von Qualitätsorientierung. S. 71-75. In: Jan-Hendrik Olbertz/Peer Pasternack/Reinhard Kreckel (Hg.), Qualität – Schlüsselfrage der Hochschulreform, Beltz Verlag, Weinheim/Basel, 2001. − 196 S.
  4. Orth H. Schlüsselqualifikationen an deutschen Hochschulen. Konzepte, Standpunkte und Perspektiven. − Neuwied/Kriftel/Berlin: Luchterhand, 1999. − 136 S.
  5. Rychen D. S., Salganik L. DeSeCo Symposium – Discussion Paper. Internet: http://www.statistik.admin.ch/stat_ch/ber15/deseco/deseco_int02.htm [24.09.2003].
Розділ: ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ
Додано: 10.11.2017 | Переглядів: 10 | Рейтинг: 0.0/0
Статті з теми:
Всього коментарів: 0
avatar