Головна » Статті » ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ

Денисенко В.М. ПРАКТИЧНА САМОРЕАЛІЗАЦІЯ ВЧИТЕЛЯ: ПРИКЛАДНІ ЗАДАЧІ ЯК ЗАСІБ АКТИВІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ
Денисенко В.М.
Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, Україна
Download in PDF: http://fmo-journal.fizmatsspu.sumy.ua/journals/2020-v4-26-2/2020_4-26-2_Denysenko_FMO.pdf

ПРАКТИЧНА САМОРЕАЛІЗАЦІЯ ВЧИТЕЛЯ: ПРИКЛАДНІ ЗАДАЧІ ЯК ЗАСІБ АКТИВІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ

Формулювання проблеми. У національній державній програмі «Освіта» (Україна ХХI століття) зазначено, що загальна середня освіта має забезпечувати продовження всебічного розвитку дитини як цілісної особистості її здібностей і обдаровань, збагачення на цій основі інтелектуального потенціалу народу, його духовності та культури, формування громадянина України, здатного до свідомого суспільного вибору. Потяг до знань, високу пізнавальну активність та уміння самовдосконалюватися необхідно розвивати й виховувати ще у школі. Серед завдань, що ставляться у наші дні перед школою, одним із найважливіших є підвищення інтересу учнів до навчання.
Матеріали і методи: аналіз методичної літератури, чинних навчальних програм та підручників; аналіз досвіду працюючих учителів математики.
Результати. Приклади задач для використання на уроках математики.
Висновки. Використання прикладних завдань спрощує роботу вчителя математики і його підготовку до занять.

КЛЮЧОВІ СЛОВА: самореалізація вчителя, прикладні завдання, пізнавальна діяльність, математика, методична підготовка, діяльність вчителя, професійна освіта.

PRACTICAL SELF-REALIZATION OF A TEACHER: APPLIED PROBLEMS AS A MEANS OF ACTIVATING STUDENTS' COGNITIVE ACTIVITY IN MATHEMATICS LESSONS
Vitalii Denysenko
Sumy State Pedagogical University named after A.S. Makarenko, Ukraine

Problem formulation. The national state program "Education" (Ukraine XXI Century) states that general secondary education should ensure the continued comprehensive development of a child as a holistic individual, nurturing their abilities and talents, thereby enriching the intellectual potential, spirituality, and culture of the nation, and forming a citizen of Ukraine capable of making conscious societal choices. The desire for knowledge, high cognitive activity, and the ability to self-improve must be developed and fostered from the school years. Among the tasks currently facing schools, one of the most important is increasing students' interest in learning.
Materials and methods: Analysis of methodological literature, current curricula, and textbooks; analysis of the experience of practicing mathematics teachers.
Results. Examples of problems for use in mathematics lessons.
Conclusions. The use of applied problems simplifies the work of mathematics teachers and their lesson preparation.

Keywords: teacher self-realization, applied problems, cognitive activity, mathematics, methodological preparation, teacher activity, professional education.

Список використаних джерел

  1. Ачкан В. В. Використання прикладних задач у процесі вивчення похідної у курсі алгебри та початків аналізу в класах різних профілів. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Сер.: Педагогічні науки. 2014. № 1. С. 12–23.
  2. Мінтій І. С., Петров В. В. Математичне моделювання та прикладні задачі в шкільному курсі математики. Математика в школі. 2007. № 1 (67). С. 3-8.
  3. Прус А.В. Загальні питання прикладної спрямованості шкільного курсу математики. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. 2007. Вип. 34. С. 67 – 71.
  4. Розуменко А.О., Розуменко А.М. Прикладні задачі як засіб розвитку ймовірнісного мислення учнів. Фізико-математична освіта. 2018. Випуск 2(16). С. 107-111.
  5. Семеніхіна О., Друшляк М. Розв’язування задач шкільного курсу статистики у середовищах Granl і GeoGebra: порівняльний аналіз. Фізико-математична освіта, 2015. № 1 (4). С. 21-30.
  6. Семеніхіна О.В., Друшляк М.Г. Практика використання параметричного кольору в програмах динамічної математики при розв’язуванні задач на ГМТ. Фізико-математична освіта, 2015. Випуск 2 (5). С. 65-72.
  7. Соколенко Л. О. Система прикладних задач природничого характеру як засіб формування евристичної діяльності учнів. Дидактика математики: проблеми і дослідження : міжнародний збірник наукових робіт. Донецьк: ДонНУ, 2009. № 32. С. 24 – 28.
  8. Хворостіна Ю.В., Удовиченко О.М., Юрченко А.О. Особливості використання дидактичних ігор на уроках математики. Інноваційна педагогіка, 2019. Випуск 19. Том 3. С. 141-146.
Розділ: ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ
Додано: 03.02.2021 | Переглядів: 15246 | Рейтинг: 4.0/1
Статті з теми:
Всього коментарів: 0
avatar