Головна » Статті » АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ФІЗИКИ ТА МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ |
У категорії матеріалів: 115 Показано матеріалів: 51-55 |
Сторінки: « 1 2 ... 9 10 11 12 13 ... 22 23 » |
Сортувати за: Дате · Названию · Рейтингу · Комментариям · Просмотрам
Анотація. Стаття присвячена актуальній проблемі подальшого впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчальний фізичний експеримент. Розглянуто процес створення стробоскопічної версії коливального руху тягарця на пружині через обробку відповідних відео версій. Для створення відео і стробоскопічних версій лабораторних робіт з фізики можна використовувати звичайні смартфони і планшети або інші бюджетні гаджети. Залучення студентів до процесу створення відео і стробоскопічних версій лабораторних робіт, в свою чергу, сприяє індивідуалізації та інтенсифікації навчального процесу, розвитку творчої активності студентів, поліпшенню засвоєння матеріалу та прискоренню отримання інформації для навчальних цілей. Порівняно невелика швидкість зміни кадрів бюджетних відео й фото камер накладає обмеження на жорсткості використовуваних пружин і маси тягарців. Для створення чіткої відео версії, придатної для подальшого перетворення її в стробоскопічну версію, мінімальний період коливань тягарця на пружині не має перебільшувати близько 0.5 секунди. Показано варіант отримання емпіричної формули періоду коливань тягарця на пружині. Проілюстровано варіант експериментального отримання закону коливального руху тягарця на пружині із аналізу стробоскопічної версії. За допомогою стробоскопічних версій навчальних експериментів можна створювати експериментальні завдання, які можуть бути використані при вивченні різних розділів курсу фізики. Звертається увага на те, що стробоскопічні версії довільної лабораторної роботи, так же як і коливального руху тягарця на пружині, можуть бути перетворені в формат GIF, який підтримує зображення анімації. Анімація може бути подана у вигляді циклу. Відзначена можливість використання запропонованої стробоскопічної версії в навчальному процесі при поясненні нового матеріалу, в якості підготовчого етапу до проведення реального експерименту та для порівняльного аналізу з ним. Abstract. The article is devoted the problem of further implementation of information and communication technologies in the educational physical experiment. The process of creating a stroboscopic version of the oscillatory movement of the sinkers in the spring through the processing of the corresponding video versions. To create a video and stroboscopic versions of laboratory works on physics you can use the regular smart phones and tablets or other budget gadgets. Attracting students to the process of creating video and stroboscopic versions of laboratory works, in turn, contributes to the individualization and intensification of educational process, development of creative activity of students, improve learning and accelerate information for training purposes. |
Abstract. Examines the reasons for the establishment of most distinct vision distance. It is shown that in textbooks on physics and Biophysics there is a full explanation of this concept. It is proved that the blur of the point image on the retina decreases when removing points from the eyes and practically stops its decrease, when the deletion reaches about 10 cm taking into account calculations for the phenomenon of the spherical surface refraction neuraxial rays. Анотація. Досліджено причини формування відстані найкращого бачення. Показано, що в навчальних підручниках з фізики і біофізики немає вичерпного пояснення цієї величини. За допомогою обчислень для явища заломлення сферичною поверхнею непараксіальних променів доведено, що розпливчатість зображення точки на сітківці ока людини зменшується з віддаленням цієї точки від ока і практично перестає зменшуватись за відстані від ока близько 10 см. Зроблено висновок, що відстань найкращого бачення – це оптимальна відстань, яка є прийнятно малою для того, щоб була достатньою лінійна роздільна здатність і водночас досить великою для того, щоб зображення кожної точки предмета утворювалось на сітківці від перетину параксіальних променів. |
Abstract. The article deals with the theoretical analysis of the traditional approaches to electrodynamics teaching. The author has paid attention to the contradictions arising in the process of application of the classical Biot-Savart`s law and the neutrality conditions of the conductor with a constant current. It is foremost marked that there are different points of view as for the status of Biot-Savart`s law, which is unacceptable during interpretation of the electrodynamic phenomena and at the study of electrodynamics by future physics teachers. Contradictions to principle of relativity, arising at joint application of Biot-Savart and Coulomb`s laws are described and analysed in detail. These contradictions arise as a result of the fact that in the analysis of electromagnetic phenomena the relativistic correction in the expression of the intensity of the electric field of a uniformly mobile charged particle is neglected. Despite of the meagerness of the magnitude of such an amendment, it should be taken into account for the correct and adequate description of the phenomena. is charge density of the conduction electrons in the reference system (RS) , where Three neutrality conditions of the conductor with a constant current proposed in the scientific and methodological literature are discussed. It is shown that a traditional neutrality condition of the conductor with a constant current Анотація. У статті здійснено теоретичний аналіз традиційних підходів до вивчення електродинаміки. В статті звернута увага на протиріччя, що виникають при застосуванні класичного закону Біо-Савара і вибору умови нейтральності провідника з постійним струмом. Перш за все наголошено на існуванні різних точок зору щодо статусу закону Біо-Савара, що є неприйнятним при інтерпретації електродинамічних явищ й при вивченні електродинаміки майбутніми вчителями фізики. Детально проаналізовані суперечності з принципом відносності, що виникають при сумісному застосуванні закона Біо-Савара та закону Кулона. Ці суперечності виникають внаслідок того, що при аналізі електромагнітних явищ нехтують релятивістською поправкою у виразі напруженості електричного поля рівномірно рухомої зарядженої частики. Незважаючи на мізерність величини такої поправки її слід враховувати обов’язково для коректного та адекватного опису явищ. Обговорюються, запропоновані в науково-методичній літературі, три умови нейтральності провідника, по якому протікає постійний струм. Показано, що загальноприйнята умова нейтральності провідника з постійним струмом |
Abstract. General physics is one of the fundamental disciplines studied by future teachers of labor education and technology. An important factor influencing the motivation of students to study general physics is a practice-oriented approach. The main means of learning at the same time are practical-oriented tasks, including tasks of interdisciplinary nature. The article proposes the topics and contents interdisciplinary tasks of general physics for students of the specialty 014.10 "Secondary education. Labor training and technology”. Анотація. Загальна фізика є однією з фундаментальних дисциплін, які вивчають майбутні вчителі трудового навчання та технологій. Важливим чинником, що впливає на мотивацію студентів до вивчення загальної фізики, є практико-орієнтовний підхід. Основними засобами навчання при цьому є практико-орієнтовані задачі, у тому числі задачі міжпредметного характеру. У статті запропонована тематика і зміст міжпредметних задач з загальної фізики для студентів спеціальності 014.10 «Середня освіта. Трудове навчання та технології». |
Анотація. У статті наводяться методичні засади створення й використання навчального посібника для проведення практичних занять з фізики у вищих закладах освіти. Виявлені адаптивні методичні можливості впровадження нової схеми рішення задач. Ця схема диверсифікує форми проведення практичних занять та враховує особливості сучасного мислення молоді. Посібник дозволяє створювати індивідуальний стиль навчання як для студентів певної спеціальності в цілому, так і для кожного студента особисто. Abstract. The article presents the methodological basis for the creation and use of teaching AIDS for practical training in physics in higher education. Discovered adaptive methodical possibilities of introduction of new schemes for solving the task. This scheme diversifitsirovat forms of practical training and takes into account the features of modern thinking of youth. The manual allows you to create individual learning style for students of one discipline as a whole and for each student personally. |