Шамоня В.Г., Шипиленко А.П.
Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, Україна
Download in PDF: http://fmo-journal.fizmatsspu.sumy.ua/journals/2015-v3-6/2015_3-6-ShamonyaShypylenko_Scientific_journal_FMO.pdf
ВИКОРИСТАННЯ ІТ В ОСВІТІ:
АНАЛІЗ НАПРАЦЮВАНЬ НАУКОВОЇ ЛАБОРАТОРІЇ
ПРИ КАФЕДРІ ІНФОРМАТИКИ СумДПУ ім. А.С. МАКАРЕНКА
Анотація. Шамоня В.Г., Шипиленко А.П. Використання ІТ в освіті: аналіз напрацювань наукової лабораторії при кафедрі інформатики СумДПУ ім.А.С.Макаренка. Об’єкт дослідження: процес навчання фізико-математичних дисциплін у середній та вищий школі. Предмет дослідження – впровадження інформаційних технологій у навчальний процес. Мета роботи: визначення напрямків використання інформаційних технологій в освітньому процесі; виділення способів і методів використання інформаційних технологій в освітньому процесі; створення електронних супровідних матеріалів для підтримки вивчення окремих дисциплін.
Основні наукові результати з теми: обґрунтовано потребу у переорієнтації традиційної методики навчання математики у бік активного використання програм динамічної математики при підготовці майбутніх учителів фізико-математичного профілю; описано комп’ютерний інструментарій вчителя математики та особливості його використання при розв’язуванні задач шкільного курсу математики; проведено аналіз відкритих освітніх ресурсів з математики та визначено рекомендації щодо залучення таких курсів у навчальний процес педагогічних університетів; розроблено методичну документацію до спецкурсу «Використання комп’ютера в навчанні математики»; визначено складові сучасного електронного підручника; розроблено фрагменти електронного навчального комплексу з вивчення спецкурсу «Інформаційні системи».
Ключові слова: інформаційні технології, інформаційні технології в освіті, інформаційні технології в навчальному процесі, програми динамічної математики, комп’ютерний інструментарій вчителя математики, електронні підручники, електронні навчальні матеріали, комп’ютерна підтримка навчання математики, фізики, інформатики, спецкурси з використання інформаційних технологій в освіті, віртуальні фізичні лабораторії, цифрові лабораторії.
Аннотация. Шамони В.Г., Шипиленко А.П. Использование ИТ в образовании: анализ наработок лаборатории при кафедре информатики СумГПУ им.А.С.Макаренко. Объект исследования: процесс обучения физико-математических дисциплин в средней и высшей школе. Предмет исследования – внедрение информационных технологий в учебный процесс. Цель работы: определение направлений использования информационных технологий в образовательном процессе; выделение способов и методов использования информационных технологий в образовательном процессе; создание электронных сопроводительных материалов для поддержки изучения отдельных дисциплин.
Основные научные результаты по теме: обоснована необходимость в переориентации традиционной методики обучения математике в сторону активного использования программ динамической математики при подготовке будущих учителей физико-математического профиля; описано компьютерный инструментарий учителя математики и особенности его использования при решении задач школьного курса математики; проведен анализ открытых образовательных ресурсов по математике и определены рекомендации по привлечению таких курсов в учебный процесс педагогических университетов разработана методическая документация к спецкурсу «Использование компьютера в обучении математике»; определены составляющие современного электронного учебника; разработаны фрагменты электронного учебного комплекса по изучению спецкурса «Информационные системы».
Ключевые слова: информационные технологии, информационные технологии в образовании, информационные технологии в учебном процессе, программы динамической математики, компьютерный инструментарий учителя математики, электронные учебники, электронные учебные материалы, компьютерная поддержка обучения математике, физике, информатике, спецкурсы по использованию информационных технологий в образовании, виртуальные физические лаборатории, цифровые лаборатории.
Abstract. Shamonya V.G., Shypylenko A.P. Use of ІT in Education: Analysis of Works of Scientific Laboratory at the Department of Informatics of Sumy State Pedagogical University Named after Makarenko. Object: the educational process of physical and mathematical sciences in secondary and high school. Subject – the introduction of information technology in the educational process. Purpose: to identify areas of using information technology in education; to select methods and ways of using information technology in education; to create electronic supporting materials for special subjects.
The main scientific results: reasonably explained the need to reorient the traditional methods of teaching mathematics in the direction of active using dynamic mathematics programs in the preparation of future physics and mathematics teachers; described computer tools of math teacher and especially using it in solving school mathematics course problems; analyzed open educational mathematics resources and identified recommendations for the involvement such courses in the educational process of pedagogical universities; designed the methodical documentation for the course "Using computer in teaching mathematics"; designed the composition of modern electronic textbook; developed fragments of e-Learning complex study course "Information Systems".
Key words: information technology, information technology in education, information technology in the educational process, programs of dynamic mathematics, computer tools for mathematics teachers, textbooks, e-learning materials, computer support for teaching mathematics, computer science, courses with using information technology in education.
Список використаних джерел
- Khvorostina Yu. Topological and metric properties of distributions of random variables represented by the alternating Lüroth series with independent elements / Pratsiovytyi M., Khvorostina Yu. // Random Oper. Stoch. Equ. – 2013. – Vol. 21, no. 4. – P. 385-401.
- Olena V. Semenikhina, Marina G. Drushlyak. The Necessity to Reform Mathematics Education in Ukraine // Journal of Research in Innovative Teaching. – La Jolla, CA USA. – Volume 8, Issue 1, March 2015. – Рp.51-62.
- Olena V. Semenikhina, Vladimir G. Shamonya, Olga N. Udovychenko, Artem A. Yurchenko. Electronic Textbook in the Context of Educational Trends and Modern Internet Technologies // Zhurnal ministerstva narodnogo prosveshcheniya, 2014. – Vol.(2), № 2. – Pp. 99-107. – Режим доступу до журн. : http://ejournal18.com/journals_n/1420450397.pdf
- Semenikhina O., Drushlyak M. On the Results of a Study of the Willingness and the Readiness to Use Dynamic Mathematics Software by Future Math Teachers // 11th International Conference on ICT in Education, Research, and Industrial Applications: Integration, Harmonization, and Knowledge Transfer (ICTERI 2015). – May 14-16, 2015. – Lviv. – 2015. – P.21-34.– [електронний ресурс] – Режим доступу: http://ceur-ws.org/Vol-1356/
- Semenikhina O., Drushlyak M. Organization of Experimental Computing in Geogebra 5.0 in Solving Problems of Probability Theory // European Journal of Contemporary Education. – 2015. – V. 11(1). – P. 82-90.
- Бабич О., Семеніхіна О. До питання про співвідношення понять наочність і візуалізація // Фізико-математична освіта. Науковий журнал. – Суми : СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2014. – № 2(3). – С. 47-53.
- Дегтярьова Н. В. Створення комплексних завдань для практичних робіт з інформатики: методичні рекомендації / Н.В. Дегтярьова. – Суми: ВВП «Мрія», 2014 – 31 с.
- Дегтярьова Н.В. Використання комплексних завдань в процесі навчання інформатики в старших класах загальноосвітньої школи /Н.В. Дегтярьова // Проблеми сучасної педагогічної освіти. Сер: Педагогіка і психологія. – Зб. статей: – Ялта: РВВ КГУ, 2013. – Вип.41. – Ч.2. – С. 68-75.
- Дегтярьова Н.В. Методика використання комплексних завдань у процесі навчання інформатики в старшій школі: дис. … канд. пед. наук 13.00.02 / Н.В. Дегтярьова. – Київ, 2015. – 234 с.
- Дегтярьова Н.В. Методика використання комплексних завдань у процесі навчання інформатики в старшій школі: автореферат на дис. … канд. пед. наук 13.00.02 / Н.В. Дегтярьова. – Суми, 2015. – 24 с.
- Дегтярьова Н.В. Особливості оцінювання комплексних завдань з інформатики в старших класах загальноосвітньої школи / Н.В. Дегтярьова // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка. Вип. 113 (Серія: педагогічні науки). / Чернігівський національний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка; гол. ред. Носко М.О. – Чернігів: ЧНПУ, 2013. – С. 119-124.
- Дегтярьова Н.В. Рівні інформатичних компетентностей учнів старших класів загальоосвітніх закладів / Н.В. Дегтярьова // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія: Зб. наук. праць. – Випуск 36. – Вінниця: ТОВ "Нілан ЛТД", 2012. – С. 72-78
- Дегтярьова Н.В. Формування інформатичних компетентностей учнів за допомогою комплексних завдань з інформатики / Н. В. Дегтярьова, Г.О. Вернідуб // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – Суми: СумДПУ, 2014. – № 5. – С. 70-79.
- Застосування комп’ютера при вивченні математики: [навчальний посібник] / Семеніхіна О.В., Друшляк М.Г. – Суми, 2014. – 179 с.
- Зігунов В.М., Удовиченко О.М. Результати експериментальної підготовки менеджерів з туризму з використанням електронних підручників / В.М. Зігунов, О.М. Удовиченко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2013. – №2 (28). – С. 224-232.
- Інформатика в схемах і таблицях : [навчальний посібник] / О.В. Семеніхіна, В.Г. Шамоня, О.М. Удовиченко, А.О. Юрченко. – Суми : Видавництво «МакДен», 2013. – 76 с.
- Кудін А.П., Юрченко А.О. Програмне забезпечення реальних фізичних лабораторних практикумів / А.П. Кудін, А.О. Юрченко. // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: П. С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. – Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. – 2015. – Вип. 21: Дидактика фізики як концептуальна основа формування компетентнісних і світоглядних якостей майбутнього фахівця фізико-технологічного профілю. – С. 248–251.
- Петренко С.И. Формирование ИКТ-компетентности как целостный процесс / Сергей Петренко // Вестник ТулГУ. Серия Современные образовательные технологии в преподавании естественно-научных дисциплин. Вып.12. – Тула:Изд-во ТулГУ, 2013. – С.193-197.
- Петренко С.І. Аналіз підходів до верифікації терміну «дидактичні умови» в контексті формування ІКТ-компетентності //Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія «Педагогіка. Соціальна робота». – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла». – Випуск 34. – 2014. – С. 176-179.
- Петренко С.І. Аналіз підходів до верифікації терміну «дидактичні умови» / Вісник УжНУ. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. Випуск 34. Ужгород-2014 – С. 142-144.
- Петренко С.І. Аналіз понять «компетенція» та «компетентність» / С.І. Петренко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Науковий журнал №2(28), 2013. – Суми: Вид-во СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2013. – С.288-295.
- Петренко С.І. До питання про роль ІКТ-компетентності в педагогічній практиці сучасного вчителя / С.І. Петренко // Збірник ВАК з педагогічних наук «Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка» – Луганськ: ЛугНУ ім. Т. Шевченка, 2013.
- Петренко С.І. Про модель формування ІКТ-компетентності майбутнього учителя математики / Сергій Петренко // Фізико-математична освіта. Науковий журнал. – 2015. – Випуск 2 (5). – С. 49-57.
- Семенихина Е.В. О необходимости введения спецкурсов по компьютерной математике / Елена Семенихина // Вестник ТулГУ. Серия Современные образовательные технологии в преподавании естественно-научных дисциплин. Вып.12. – Тула:Изд-во ТулГУ, 2013. – С.102-107.
- Семенихина Е.В., Друшляк М.Г. Розв’язування задач шкільного курсу статистики у середовищах GRAN1 і GeoGebra: порівняльний аналіз// Фізико-математична освіта. – 2015. – № 1(4). – С. 21-30.
- Семенихина Е.В., Удовиченко О.Н. Образовательный стандарт: украинский опыт внедрения / Е.В. Семенихина, О.Н. Удовиченко // Психолого-педагогическое сопровождение личности в образовательном пространстве : материалы Международной научно-практической конференции, 14 декабря 2012 года : в 2 ч. Ч. 1. – Соликамск : СГПИ, 2013. – С. 69-74.
- Семенихина Е.В., Чашечникова О.С. К вопросу о формировании ИКТ-компетентности будущего учителя математики // Бюллетень лаборатории математического, естественнонаучного образования и информатизации. Т.5: Материалы Международной научно-практической конференции «ИКТ-компетенции современного педагога», г. Москва 20–21 марта 2013 г. – М.: ГБОУ ВПО МГПУ, 2013. – С. 49-53.
- Семеніхіна О. В., Друшляк М. Г. Візуалізація експериментальних випробувань на основі випадкових подій у середовищі GeoGebra 5.0 // Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія №3. Фізика і математика у вищій і середній школі. – №14. – 2014. – С.94-103.
- Семеніхіна О., Юрченко А. Уміння візуалізувати навчальний матеріал засобами мультимедіа як фахова компетентність учителя // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія «Педагогіка. Соціальна робота». – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла». – Випуск 33. – 2014. – С. 176-179.
- Семеніхіна О.В. Використання наочностей при вивченні інформаційних систем // Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики : збірник наукових праць. Випуск ХІ : в 3-х томах. – Кривий Ріг : Видавничий відділ КМІ, 2013. – Т. 3 : Теорія та методика навчання інформатики. – С. 148-153.
- Семеніхіна О.В. Дослідження відкритих інформаційних ресурсів з математики / Олена Семеніхіна // Вища освіта України. – 2014. – №3. – С.58-63.
- Семеніхіна О.В. З досвіду створення стендових матеріалів / О.В. Семеніхіна // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2013. – №2 (28). – С. 312-321.
- Семеніхіна О.В. Нові парадигми у сфері освіти в умовах переходу до Smart-суспільства [Електронний ресурс] / О. В. Семеніхіна // Науковий вісник Донбасу. – 2013. – №3. – Режим доступу: http://nvd.luguniv.edu.ua/archiv/NN23/13sovpds.pdf. – Загол. з екрану.
- Семеніхіна О.В. Організація практично-значущих проектів як чинник підвищення якості підготовки майбутнього вчителя математики / Олена Семеніхіна // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи : збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / [ред. кол.: Побірченко Н. С. (гол. ред.) та інші]. – Умань : ФОП Жовтий О. О., 2014. – Випуск 48. – 150-155.
- Семеніхіна О.В. Про результати педагогічного експерименту щодо формування критичного погляду на використання ПДМ у навчанні математики / О.В. Семеніхіна // Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка : зб. наук. праць. Серія: Педагогічні науки. – Вип. 27. – 2015. – С. 169-174.
- Семеніхіна О.В. Про реформування вищої педагогічної освіти в галузі математики // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2014. – №5 (39). – С. 347-353.
- Семеніхіна О.В. Програми динамічної математики як сучасний інструмент навчання / О.В. Семеніхіна // Освіта Сумщини: інформаційний, науково-методичний журнал. – 2014. – № 2 (22). – С. 31-36.
- Семеніхіна О.В. Система комп’ютерної математики MAPLE : Методичні вказівки / О.В. Семеніхіна, М.Г. Друшляк, В.Г. Шамоня. – Суми : СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2013. – 132 с.
- Семеніхіна О.В. Сучасні підходи до означення електронного підручника: результати самостійних досліджень студентів / О.В. Семеніхіна // Актуальні питання природничо-математичної освіти : / зб. наук. пр. № 2 / Сум. держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка. – Суми : ВВП «Мрія», 2013. – С. 222-228.
- Семеніхіна О.В. Формування готовності вчителя математики до використання засобів комп’ютерної візуалізації математичних знань як педагогічна проблема / Олена Семеніхіна //Наукові записки. – Випуск 8. – Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Частина 2. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2015. – С. 43-47.
- Семеніхіна О.В., Безуглий Д.С. Реалізація ігрових технологій навчання засобами PowerPoint / О.В. Семеніхіна, Д.С. Безуглий // Освіта Сумщини: інформаційний, науково-методичний журнал. – 2014. – № 1 (21). – С. 56-59.
- Семеніхіна О.В., Друшляк М.Г. Використання комп’ютерних інструментів IRC Cabri 3D при розв’язуванні задач стереометрії / Олена Семеніхіна, Марина Друшляк // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. – 2014. – №4. – С. 36-41.
- Семеніхіна О.В., Друшляк М.Г. Використання програми GeoGebra в дослідженні функціональних залежностей (на прикладі розв’язування задач на екстремуми) // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2015. – №6(126). – С. 17-24.
- Семеніхіна О.В., Друшляк М.Г. Геометричні перетворення на площині і комп’ютерні інструменти їх реалізації // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2014. – №7-8. – С. 25-29.
- Семеніхіна О.В., Друшляк М.Г. Інструментарій програми GeoGebra 5.0 і його використання для розв’язування задач стереометрії // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2014. – Т. 44. – № 6. – C. 124-133. – [електронний ресурс] – Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1138/866#.VKKRJc-eABM
- Семеніхіна О.В., Друшляк М.Г. Інструменти контролю в ІГС Математичний конструктор // Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету: зб. наук. праць / ред. кол.: І.П.Аносов (голов. ред.) та ін. – Мелітополь: Вид-во „Мелітополь”, 2014. – 395 с. − (Серія „Педагогіка”; вип. 13 (2)) – С.189-196.
- Семеніхіна О.В., Друшляк М.Г. Комп’ютерні інструменти програм динамічної математики і методичні проблеми їх використання [Електронний ресурс] / Семеніхіна Олена Володимирівна, Друшляк Марина Григорівна // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2014. – Том 42, № 4. – С. 109-117.
- Семеніхіна О.В., Друшляк М.Г. Практика використання параметричного кольору в програмах динамічної математики при розв’язуванні задач на ГМТ // Фізико-математична освіта. – 2015. – Вип. 2(5). – С. 62-72.
- Семеніхіна О.В., Друшляк М.Г. Про формування умінь раціонально обрати програму динамічної математики: результати педагогічних досліджень // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2015. – №4(124). – С. 24-30.
- Семеніхіна О.В., Друшляк М.Г. Програми динамічної математики в контексті набуття емпіричного досвіду і формування знань (на прикладах розв’язування задач з параметрами) / Олена Семеніхіна, Марина Друшляк // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. – 2014. – №6. – С. 67-74.
- Семеніхіна О.В., Друшляк М.Г. Програми динамічної математики у контексті роботи сучасного вчителя: результати педагогічного експерименту // Інформаційні технології в освіті. – 2015. – Вип. 22. – C. 109-119.
- Семеніхіна О.В., Друшляк М.Г. Програми динамічної математики: кількісний аналіз в контексті підготовки вчителя математики // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2015. – Т. 48. – № 4. – C. 35-46.
- Семеніхіна О.В., Друшляк М.Г. Створення власних комп’ютерних інструментів у середовищах динамічної математики / Олена Семеніхіна, Марина Друшляк // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. – 2014. – №5. – С. 60-69.
- Семеніхіна О.В., Друшляк М.Г. Технологія напрацювання умінь використовувати комп’ютерний математичний інструментарій у системі підготовки учителя математики // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2015. – № 6(50). – C. 298-305.
- Семеніхіна О.В., Друшляк М.Г. Формування умінь використовувати комп’ютерний інструментарій у майбутнього вчителя математики // Інновації у вищій освіті – комунікація та співпраця у сучасному університетському середовищі за допомогою специфічних цифрових інструментів: [Міжнародна колективна монографія] за заг. ред. д.пед.н., проф. Наказного М. О. – Дніпродзержинськ : ДДТУ, 2015. – 376 с. – С. 138-149.
- Семеніхіна О.В., Удовиченко О.М., Юрченко А.М. Електронній підручник «Інформаційні системи» як затребуваний освітній ресурс у практиці сучасного вищого навчального закладу / Олена Семеніхіна, Ольга Удовиченко, Артем Юрченко // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. – 2014. – №3. – С. 15-22.
- Семеніхіна О.В., Шамрай С.В. Про залучення комп’ютерних середовищ до доведення теорем шкільного курсу планіметрії // Актуальні питання природничо-математичної освіти: збірник наукових праць. – Суми: СумДПУ ім.А.С.Макаренка. – Випуск 4, 2014. – С.156-161.
- Семеніхіна О.В., Шевченко І.С. Відкритий освітній контент: кількісний аналіз ресурсів з математики // Вища освіта України №3 (додаток 2) – 2014. – Тематичний випуск «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології». – Т. 2. – С. 198-201.
- Семеніхіна О.В., Шевченко І.С. Про вивчення курсів вищої математики на відкритих освітніх ресурсах // Актуальні питання природничо-математичної освіти: збірник наукових праць. – Суми; СумДПУ ім.А.С.Макаренка. – Випуск 4, 2014. – С. 161-165.
- Семеніхіна О.В., Шишенко І.В. Наслідки поширення ІТ і зміщення акцентів навчання математики у вищій школі // Вища освіта України. –2013. – №4. – С.71-79
- Семеніхіна О.В., Шишенко І.В. Проблема психолого-педагогічного впливу ІТ на особистість: формування та використання асоціацій у процесі навчання математичних дисциплін // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка [Текст]. Вип. 113 / Чернігівський національний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка; гол. ред. Носко М.О. – Чернігів: ЧНПУ, 2013. – 210 с. (Серія: Педагогічні науки). – С.84-88.
- Семеніхіна О.В., Юрченко А.О. Формування інформатичної компетентності вчителя математики і фізики на основі використання спеціалізованого програмного забезпечення / Олена Семеніхіна, Артем Юрченко // Наукові записки. – Випуск 8. – Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Частина 3. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2015. – С. 52-57.
- Семеніхіна О.В. Залучення СКМ Maple до інтелектуальних пошуків майбутніх математиків / О.В. Семеніхіна // Актуальні питання природничо-математичної освіти : / зб. наук. пр. : випуск 3 / Сум. держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка. – Суми : ВВП «Мрія», 2014. – С. 204-211.
- Семеніхіна О.В., Шамрай С.В. Види і типи доведень теорем у сучасному курсі планіметрії / С.В. Шамрай, О.В. Семеніхіна // Актуальні питання природничо-математичної освіти : / зб. наук. пр. : випуск 3 / Сум. держ. пед. ун-т ім. А.С. Макаренка. – Суми : ВВП «Мрія», 2014. – С. 96-102.
- Удовиченко О., Юрченко А. З досвіду створення електронного підручника як засобу підтримки навчального процесу / Удовиченко О., Юрченко А. // Фізико-математична освіта. Науковий журнал. – 2014. – № 1 (2). – С. 27-32.
- Удовиченко О.Н. Электронный учебник как современное средство обучения: анализ определений / Ольга Удовиченко // Вестник ТулГУ. Серия Современные образовательные технологии в преподавании естественно-научных дисциплин. Вып.12. – Тула:Изд-во ТулГУ, 2013.– С.197-203.
- Хворостiна Ю.В. Випадковi неповнi суми знакозмiнного ряду Люрота, доданки якого утворюють однорiдний ланцюг Маркова / Хворостiна Ю.В. // Наук. час. НПУ iм. М.П.Драгоманова. Серiя 1. Фiз-мат. науки. – 2011. – №12 .– С.37-46.
- Хворостiна Ю.В. Випадкова величина, символи L ̃-зображення якої є випадковими величинами з марковською залежнiстю / Працьовитий М.В., Хворостiна Ю.В. // Теорія ймовірностей та математична статистика. – 2014. – Вип. 91. – С.143-153.
- Хворостiна Ю.В. Основи метричної теорiї зображення дiйсних чисел знакозмiнними рядами Люрота та найпростiшi застосування / Працьовитий М.В., Хворостiна Ю.В. // Наук. час. НПУ iм. М.П.Драгоманова. Серiя 1. Фiз-мат. науки. – 2010. – №11. – С. 102-118.
- Хворостіна Ю.В. Властивості розподілу випадкової неповної суми заданого знакозмінного ряду Люрота з незалежними коефіцієнтами / М.В. Працьовитий, Ю.В. Хворостіна // Наук. час. НПУ ім. М.П. Драгоманова. Серія 1. Фіз-мат. науки. – 2013. – №14. – С.126-138.
- Шамшина Н. Методы построения динамических диаграмм в Excel // Фізико-математична освіта. Науковий журнал. – Суми: СумДПУ ім. А.С.Макаренка, 2015. – № 1 (4). – С. 39-46.
- Юрченко А. Огляд цифрових фізичних лабораторій як комп‘ютеризованих лабораторних систем / Інновації у вищій освіті – комунікація та співпраця у сучасному університетському середовищі за допомогою специфічних цифрових інструментів: [Міжнародна колективна монографія]; (за заг. ред. д.пед.н., проф. Наказного М. О.). – Дніпродзержинськ : ДДТУ, 2015. – С. 180-191.
- Юрченко А. Цифрові фізичні лабораторії як актуальний засіб навчання майбутнього вчителя фізики // Фізико-математична освіта. Науковий журнал. – Суми : СумДПУ ім. А.С.Макаренка, 2015. – № 1 (4). – С. 55-63.
|