Головна » Статті » ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ

Горовий І.С. ПРАКТИЧНА САМОРЕАЛІЗАЦІЯ ВЧИТЕЛЯ: ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕГРОВАНИХ ЗАВДАНЬ НА ПІДСУМКОВИХ УРОКАХ З ІНФОРМАТИКИ
Горовий І.С.
Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, Україна
Download in PDF: http://fmo-journal.fizmatsspu.sumy.ua/journals/2020-v4-26-2/2020_4-26-2_Horovyi_FMO.pdf

ПРАКТИЧНА САМОРЕАЛІЗАЦІЯ ВЧИТЕЛЯ:
ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕГРОВАНИХ ЗАВДАНЬ НА ПІДСУМКОВИХ УРОКАХ З ІНФОРМАТИКИ

Формулювання проблеми. Діти часто не розуміють, як шкільні предмети співвідносяться з реальним життям. Більшість учнів покладаються винятково на свій життєвий досвід у реальних ситуаціях, залишаючи знання та навички, отримані в школі, для складання іспитів і тестів, а не застосовуючи їх на практиці. Нова українська школа прагне змінити цю ситуацію і дати дітям цілісну картину світу. Для цього дітям необхідно показати, як поєднуються або інтегруються різні предмети. Інтегровані завдання, які поєднують або увиразнюють зв’язки між задачами та реальністю, дають дітям розуміння того, навіщо вчитися взагалі та вчити щось конкретне, зокрема.
Матеріали і методи: аналіз методичної літератури, чинних навчальних програм та підручників; аналіз досвіду працюючих учителів.
Результати. Приклади задач для використання на уроках інформатики у старшій школі.
Висновки. Використання інтегрованих завдань спрощує роботу вчителя інформатики і його підготовку до занять.
КЛЮЧОВІ СЛОВА: самореалізація вчителя, інтегровані завдання, підсумковий урок, інформатика, методична підготовка, діяльність вчителя, професійна освіта.

PRACTICAL SELF-REALIZATION OF A TEACHER: THE USE OF INTEGRATED TASKS IN FINAL INFORMATICS LESSONS
Ihor Horovyi
Sumy State Pedagogical University named after A.S. Makarenko, Ukraine

Problem formulation. Children often do not understand how school subjects relate to real life. Most students rely solely on their life experiences in real situations, leaving the knowledge and skills acquired in school for passing exams and tests rather than applying them in practice. The New Ukrainian School aims to change this situation and provide children with a holistic view of the world. To achieve this, it is necessary to show children how different subjects are connected or integrated. Integrated tasks, which combine or highlight the links between academic tasks and real-life situations, help children understand the purpose of learning in general and the specific purpose of studying certain subjects in particular.
Materials and methods: Analysis of methodological literature, current curricula, and textbooks; analysis of the experience of working teachers.
Results. Examples of tasks for use in informatics lessons in high school.
Conclusions. The use of integrated tasks simplifies the work of the informatics teacher and their preparation for lessons.

Keywords: teacher self-realization, integrated tasks, final lesson, informatics, methodological preparation, teacher activity, professional education.

Список використаних джерел

  1. Дегтярьова Н.В., Руденко Ю.О., Шамоня В. Г., Семеніхіна О.В. Методика вирішення нечітких багатокритеріальних задач вибору варіантів. Збірник наукових праць Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова, 2020. № 3 (481). С. 124-128. https://doi.org/10.15589/znp2020.3(481).16
  2. Мельник С.А. Інтегрований урок як засіб формування загальнокультурної компетентності учнів основної школи : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.09. Харків, 2010. 23 с.
  3. Навчальні програми для 10-11 класів. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv.
  4. Санакуєв М. Філософія інформації та філософські основи інформатики. Інтегровані комунікації, 2016. №2. С. 91-96. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2016.2.15.
  5. Семеніхіна О.В., Руденко Ю.О. Проблеми навчання програмувати учнів старших класів та шляхи їх подолання. Інформаційні технології і засоби навчання. 2018. Том 66. №4. С. 54-64
  6. Юрченко А.О. Організації та проведення гурткової роботи з інформатики в основній школі. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота»: зб.наук. пр. / Ред.кол. : Козубовська І.В. (гол.ред.) та ін. Ужгород: Видво УжНУ «Говерла», 2019. Випуск 1 (44). С. 214-218.
  7. Юрченко А.О., Семеніхіна О.В., Хворостіна Ю.В., Удовиченко О.М. Навчання програмувати в старшій школі крізь призму чинних навчальних програм. Фізико-математична освіта. 2019. Випуск 2(20). Ч.2. С. 47-54.
Розділ: ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ
Додано: 03.02.2021 | Переглядів: 1095 | Рейтинг: 0.0/0
Статті з теми:
Всього коментарів: 0
avatar