Головна » Статті » ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ

У категорії матеріалів: 111
Показано матеріалів: 1-5
Сторінки: 1 2 3 ... 22 23 »

Сортувати за: Дате · Названию · Рейтингу · Комментариям · Просмотрам

Формулировка проблемы. Любая информация, в том числе и данные баз знаний, обладают такими свойствами, как конфиденциальность, целостность и доступность, что указывает на большую значимость задач по ее защите. Современная практика показывает, что в настоящее время все чаще возникают проблемы необходимости создания комплекса дополнительных аппаратных и программных средств защиты баз знаний от несанкционированного доступа или подключения.
Материалы и методы: теоретический анализ и обобщение научно-исследовательских работ, значимость которых признана научным сообществом в сфере системы обеспечения информационной безопасности в базах знаний.
Результаты. Разработана модель информационной безопасности баз знаний, включающая следующие составляющие: цель (обеспечение информационной безопасности баз знаний); задачи (обеспечение целостности данных в базах знаний, конфиденциальности информации, ее доступности для авторизованных пользователей); функции защиты информации в базах знаний; программные решения (обнаружение и оценка; управление правами доступа в рамках мандатной и дискреционной защиты; мониторинг и блокирование; аудит; защита данных; безопасность нетехнического характера); методы защиты баз знаний (использование актуальных версий информационных потоковых программ; применение последних версий браузеров; наличие дополнительного программного обеспечения, проверяющее поле загрузки и запросы); технико-экономические показатели методов защиты информации в базах знаний (вероятность «взлома» защиты злоумышленниками; безопасное время; стоимость разработки и внедрения системы защиты, эксплуатационные затраты; минимальное количество несанкционированных обращений пользователей к различным защищенным ресурсам баз знаний).
Выводы. Выбранные в модели методы защиты обеспечивают экстремальные значения показателей эффективности функционирования проектируемой системы защиты базы знаний. Анализ их эффективности является сложным и трудоемким процессом.

Formulation of problem. Any information, including knowledge base data, has such properties as confidentiality, integrity, and accessibility, which indicates the great importance of the tasks for its protection. Modern practice shows that nowadays more and more problems arise with the need to create a set of additional hardware and software tools for protecting knowledge bases from unauthorized access or connection.
Materials and methods: theoretical analysis and generalization of research projects, the importance of which is recognized by the scientific community in the field of information security in the knowledge base.
Results. A model of information security of knowledge bases have been developed, including the following components: goal (ensuring information security of knowledge bases); tasks (ensuring data integrity in knowledge bases, the confidentiality of information, its availability for authorized users); information protection functions in knowledge bases; software solutions (detection and evaluation; management of access rights within the framework of mandatory and discretionary protection; monitoring and blocking; audit; data protection; non-technical security); methods for protecting knowledge bases (using up-to-date versions of informational streaming programs; using the latest browser versions; the presence of additional software that checks the download field and queries) technical and economic indicators of information protection methods in knowledge bases (the probability of “hacking” of protection by cybercriminals; safe time; the cost of developing and implementing a protection system, operating costs; the minimum number of unauthorized users accessing various protected knowledge base resources).
Conclusions. The protection methods selected in the model provide extreme values of the performance indicators of the designed knowledge base protection system. Analysis of their effectiveness is a complex and time-consuming process.

ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ | Переглядів: 69 | Author: Рихтер Т.В., Абрамова И.В. | Download in PDF |

Формулювання проблеми. В попередніх дослідженнях авторів відпрацьовано механізм визначення параметрів георозподілів цільової аудиторії закладів вищої освіти та встановлено їх зв'язок з показниками вступної кампанії. Стаття присвячена оптимізації території охоплення цільової аудиторії з урахуванням коефіцієнтів варіації георозподілів частоти пошукових запитів цільової аудиторії (Cv) та їх зв’язку з кількістю поданих заяв абітурієнтів.
Матеріали і методи. Інтернет-сервіс Google Trends – для визначення частоти пошукових запитів цільової аудиторії закладів вищої освіти по регіонах України. Програмний додаток MS Excel для визначення статистичних показників георозподілів. Дослідження проводилися для 56 закладів вищої освіти України, які мали найбільшу кількість заяв абітурієнтів за результатами вступної кампанії 2019 року та не мали анормальних значень показників.
Результати. Визначено характер змінювання досліджуваних показників у межах класових інтервалів Cv, що спостерігалися. Встановлено, що кількість закладів вищої освіти зменшується зі збільшенням Cv. Так, 22 (39%) заклади вищої освіти мають Cv  0,25; 40 (71%) - мають Cv  0,35. Для решти – 29% навчальних закладів – 0,35 < Cv  0,95. Встановлено, що зі збільшенням Cv до 0,75¸0,8 зростають середні частота пошукових запитів цільової аудиторії та кількість заяв абітурієнтів. При подальшому збільшенні Cv - середня частота пошукових запитів зростає, а кількість поданих заяв різко зменшується.
Висновки. Більшість досліджуваних закладів вищої освіти мають можливість збільшення кількості абітурієнтів шляхом розширення території охоплення цільової аудиторії до оптимальних розмірів. Розроблені підходи та одержані результати рекомендовано до використання в профорієнтаційних та інтернет-маркетингових (рекламних) стратегіях закладів вищої освіти.

Formulation of the problem. In previous studies, the authors developed a mechanism for determining the parameters of geo-distributions of the higher educational institutions' target audience and established their relation to the entrance campaign indicators. This paper deal with the optimization of the target audience coverage area concerning variance coefficients of geo-distribution of the frequency of search inquiries by the target audience (Cv) and their relation to the number of enrollees applications.
Materials and methods. Google Trends web service is intended for determining the frequency of search inquiries of higher educational institutions' target audience across the regions of Ukraine. MS Excel software application is intended for determining the geo-distribution statistical indicators. The study has been conducted for 56 higher educational institutions of Ukraine that had the largest number of enrollees' applications according to the entrance campaign and had no abnormal indicator values.
Results. The nature of changing of the observed test indicators within the variance Cv was determined. It was found that the number of higher educational institutions decreases with the increase of Cv. For example, 22 (39%) higher educational institutions have Cv ≤ 0,25; 40 (71%) of them have Cv ≤ 0,35. For the rest, 29% of educational institutions, it is 0,35 < Cv ≤ 0,95. It was found that with the increase of Cv up to 0,75¸0,8, the mean frequency of search inquiries of the target audience and the number of enrollees applications increase. With the further increase of Cv, the mean frequency of search inquiries increases, and the number of enrollees applications submitted reduces sharply.
Conclusions. The most studied higher educational institutions can increase the number of enrollees by enhancing the target audience geolocation area. The approaches were developed and the obtained results are recommended for the use in professionally oriented and Internet marketing (advertising) strategies of higher educational institutions.

ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ | Переглядів: 88 | Author: Гаріна С.М., Тверезовська Н.Т. | Download in PDF |

Постановка проблеми. Сучасний перелік професій в галузі ІТ не обмежується позиціями «програміст», «системний адміністратор», «веб-дизайнер», оскільки розвиток ІТ-сфери зумовлює постійну появу нових спеціалізацій, які є затребуваними на ринку ІТ-сфери, бізнес-структур, державних адміністрацій, силових структур тощо. Дослідження вакансій сучасного ринку ІТ є цікавим для професійної освіти, яка здійснює відповідну професійну підготовку ІТ-фахівців, Мета статті - аналіз ринку праці в галузі ІТ.
Матеріали і методи. Дослідження виконано за результатами контент-аналізу ресурсів Інтернет за запитами «професії в ІТ», «популярні спеціальності в ІТ-сфері».
Результати. Сьогодні найбільш популярними вважаються: SMM-спеціаліст, SEO-аналітик, Web-розробник, розробник мобільних додатків та фахівець з кібер-безпеки.
Висновки. ІТ-галузь являє собою широку та різнобічну сферу з великою кількістю професій та спеціалізацій, пов’язаних із застосуваннями ІТ у діяльності державних установ, освіті, різних галузях промисловості, фінансовій та банківській сферах, електронній комерції, рекламі, бізнес-аналітиці, автоматизації бізнес-процесів тощо. Динамічність розвитку інформаційно-комунікаційних технологій обумовлює неможливість усталення підходів до класифікації та створення переліку ІТ-професій й утруднює професіографічний опис професій та спеціальностей ІТ-галузі. Інформаційні технології розвиваються дуже швидко, і фахівцю ІТ-спеціальності потрібно бути готовим до постійного навчання або навіть зміни спеціалізації.

Formulation of the problem. The current list of professions in the field of IT is not limited to the positions of "programmer", "system administrator", "web designer", as the development of IT leads to the constant emergence of new specializations that are in demand in the IT market, business structures, public administrations , power structures, etc. The study of vacancies in the modern IT market is interesting for vocational education, which provides appropriate training for IT professionals. The purpose of the article is to analyze the labor market in the field of IT.
Materials and methods. The study was performed based on the results of content analysis of Internet resources for "professions in IT", "popular specialties in the IT field."
Results. Today, the most popular are: SMM-specialist, SEO-analyst, Web-developer, mobile application developer and cyber-security specialist.
Conclusions. The IT industry is a broad and diverse field with a large number of professions and specializations related to the application of IT in government agencies, education, various industries, finance and banking, e-commerce, advertising, business intelligence, business automation processes, etc. The dynamic development of information technologies makes it impossible to establish approaches to the classification and creation of a list of IT-specialist and complicates the professional description of professions and specialties of the IT industry. Information technology is evolving very fast, and an IT professional needs to be prepared for ongoing training or even a change of specialization.

ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ | Переглядів: 16 | Author: Острога М.М. | Download in PDF |

Формулювання проблеми. Інтеграція цифрових технологій з навчальним процесом призвела до змін у підходах до підготовки майбутніх учителів. Вивчення досвіду світових практик впровадження теорії множинних інтелектів Г. Гарднера сприяє успішності цього процесу в процесі реформування української системи освіти.
Матеріали і методи. На основі застосування методу нетнографії, аналізу блогів, сайтів, твітів фахівців в галузі використання цифрових технологій в освіті встановлено, що кількість учителів, які зацікавлені проблемою інтеграції множинного інтелекту з цифровими технологіями невпинно зростає.
Результати. У статті схарактеризовано зарубіжний досвід використання цифрових технологій для підвищення ефективності реалізації теорії множинного інтелекту в освітній діяльності. За Г. Гарднером, кожна особистість має власний інтелектуальний профіль, що характеризує індивідуальні способи обробки й інтерпретації інформаційних повідомлень і відображає унікальність пізнавальних процесів. Охарактеризовано цифрові технології, використання яких стимулює розвиток множинних інтелектів. Узагальнено рекомендації для педагогів щодо використання цифрових технологій у навчанні на основі реалізації теорії множинного інтелекту. З’ясовано, що зарубіжні освітяни використовують теорію множинного інтелекту для визначення доцільності застосування цифрової технології у навчальному процесі. На переконання зарубіжних учених, теорія множинних інтелектів може бути інтегруючим фактором між цифровими технологіями та навчальними практиками, виступає педагогічною концепцією, що допомагає гармонізувати використання сучасних технологій для активізації освітніх практик шляхом реалізації індивідуального підходу до навчання.
Висновки. Продумане і цілеспрямоване використання цифрових технологій на основі теорії множинних інтелектів має позитивний вплив на навчальні досягнення учнів. Навчальний процес, що поєднує теорію Г. Гарднера з використанням цифрових технологій, розвиває сильні сторони учнів і збагачує їх освітні можливості. Такий підхід забезпечує розвиток в учнів умінь XXI століття. Подальші дослідження пов’язані з обґрунтуванням концепції інтеграції цифрових освітніх технологій у навчання майбутніх учителів,інтелектуально-множинного підходу до застосування цифрових технологій в освітніх практиках.

Formulation of the problem. The integration of digital technologies into educational process causes the changes of approaches to future teachers’ training. Studying the experience of world practices in implementing the theory of multiple intelligence contributes to the effectiveness of this process while reforming Ukrainian system of education.
Materials and methods. Based on the use of the method of netnography, analysing blogs, sites, and twits of specialists in the sphere of implementing the digital technologies into education, it is determined that number of teachers who are interested in the issue of integrating multiple intelligence with digital technologies is steadily growing.
Results. The article describes the foreign experience of using digital technologies for enhancing the effectiveness of implementing the multiple intelligence theory in educational process. According to G. Gardner, every personality has its own intelligence profile that characterizes the ways of processing and interpreting the information reports and shows the uniqueness of cognitive processes. The authors characterize those digital technologies which are used for fostering the development of multiple intelligence. The paper synthesizes recommendations for teachers on how to use the digital technologies in education, based on the theory of multiple intelligence. It is found out that foreign educators use the theory of multiple intelligence for defining the feasibility of implementing digital technologies into educational process As the foreign scientists assert, the theory of multiple intelligence can be both an integrative factor between digital technologies and teaching practices and an educational concept that contributes to harmonizing the use of modern technologies for strengthening the educational practices through implementing a student-centered approach to the learning.
Conclusions. Thoughtful and targeted use of digital technologies on the basis of multiple intelligence theory has a positive influence on students’ learning achievement. The learning process, which combines the theory of G. Gardner with the use of digital technologies, discloses students’ strengths and enriches their learning abilities. Such an approach ensures the development of the 21st century skills among the students. Further research of the issue consists in the justification of the concept of integrating digital educational technologies in teacher education and multiple-intelligent approach to implementing digital technologies in educational practices.

ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ | Переглядів: 197 | Author: Лещенко М., Гринько В. | Download in PDF |

Стаття присвячена можливостям формування професійної компетентності курсантів морських закладів вищої освіти засобами інформаційних технологій з застосуванням комп’ютерного моделювання. Під час вивчення матеріалу дисципліни Інформаційні технології для проведення комп'ютерного моделювання при розв’язуванні прикладних задач курсанти використовують обчислювальні та графічні можливості табличного процесору MS Excel. В статті розглянутий процес розв’язування задачі оптимального завантаження замкнутого простору вантажем різної форми та розміру.
Формулювання проблеми. Створення моделі технологічного процесу передбачає введення способів вимірювання вхідних даних, процедур їх обробки, визначення вихідних величин та аналізу отриманих рішень. За допомогою функціоналу табличного процесору та завдяки вдало спроектованим таблицям, курсанти мають змогу не тільки автоматично отримувати розв’язки задач, а й експериментувати та аналізувати дані для прийняття остаточного рішення. Предметом дослідження є новітні концептуальні підходи до використання комп’ютерного моделювання для формування професійних компетенцій.
Матеріали і методи. В процесі дослідження використовувались такі методи дослідження, як системний аналіз наукових і методичних джерел за тематикою дослідження, аналіз компетентностей в галузевому стандарті підготовки спеціалістів морської галузі, які формуються внаслідок вивчення дисциплін, що пов’язані з інформаційними технологіями, та узагальнення інформації щодо поставленої проблеми.
Результати. Особливістю цього дослідження є те, що проаналізовано формування не тільки загально-наукових (предметних) компетенцій, що є першочерговим завданням під час вивчення матеріалу дисципліни «Інформаційні технології», але й можливість приділяти увагу формуванню спеціальних (професійних) компетенцій завдяки розробленій методиці використання комп’ютерного моделювання при розв’язуванні прикладних задач.
Висновки проведеного дослідження полягають в наступному: завдяки використанню апарату математичного моделювання та функціоналу табличного процесора, ми маємо змогу насичувати зміст дисципліни «Інформаційні технології», яка викладається для курсантів 1 курсу Херсонської державної морської академії, прикладними, професійно-спрямованими задачами.

Abstract. This article is devoted to the possibilities of the professional competence formation of cadets of marine higher education institutions by means of information technologies using computer simulation. In studying the material of the discipline Information Technologies for computer modeling in solving application problems, cadets use the computational and graphical capabilities of the MS Excel spreadsheet processor. The article deals with the process of solving the problem of optimal loading of enclosed space with loads of different shapes and sizes.
Formulation of the problem. Creating a model of technological process involves the introduction of accurate methods of measuring the input data, procedures for processing them, determining the output values and analysis of the obtained solutions. With the help of table processor functionality and well-designed tables, cadets are able not only to automatically obtain task solvers, but also to experiment and analyze data to make a final decision. The subject of the study is the latest conceptual approaches to the use of computer modeling for the formation of professional competencies.
Materials and methods. The research used such methods of research as systematic analysis of scientific and methodological sources on the problem of research, analysis of competences in the industry standard of training of marine specialists, which are formed as a result of studying the disciplines related to information technology, generalization of information on the problem.
Results. The peculiarity of this research is that it analyzed the possibility of forming not only general scientific (subject) competences, which is a primary task when studying the material of the discipline Information Technologies. but also the opportunity to pay attention to the formation of special (professional) competences due to the developed method of using computer simulation in solving applied problems.
Conclusions. Through the use of math modeling apparatus and the functionality of a spreadsheet processor, we are able to saturate the content of the discipline of Information Technology taught to students of 1 year of Kherson Maritime Academy, applied, professionally-oriented tasks.

ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ | Переглядів: 148 | Author: Зайцева Т.В., Терещенкова О.В. | Download in PDF |
1 2 3 ... 22 23 »