Головна » Статті

Всього матеріалів в каталозі: 790
Показано матеріалів: 416-420
Сторінки: « 1 2 ... 82 83 84 85 86 ... 157 158 »

Анотація. У статті представлено роль і місце диференційованого підходу у професійній підготовці майбутніх фахівців фізичної культури і спорту. Аналіз різних підходів до визначення дефініції «диференційований підхід» у ЗВО дозволяє виділити таку її особливість – диференційований підхід потребує врахування різних індивідуальних характеристик майбутніх фахівців, їхнього суб’єктного досвіду для організації відповідних сталих (або тимчасових) типологічних груп майбутніх фахівців з метою створення оптимальних умов для розвитку у них задатків, нахилів, інтересів, самореалізації, що передбачає диференціацію змісту навчального матеріалу, методів і форм навчання та ін. Майбутні фахівці з ФКіС суттєво відрізняються за багатьма показниками: станом здоров’я, рівнем фізичного розвитку, рівнем біологічного розвитку, рівнем сформованості та функціонування різних органів і систем організму тощо.  Мету диференційованого фізичного виховання людини можемо визначити як складову цілеспрямованого формування особистості, основу якої складає досягнення фізкультурної досконалості шляхом розвитку індивідуальних фізкультурно-спортивних потреб і здібностей. В умовах освітніх закладів така організація вимагає створення спеціальних науково обґрунтованих умов, відповідного освітнього середовища. Новітні технології диференційованого навчання повинні бути спрямовані на забезпечення рівних можливостей отримання якісної фізкультурної освіти незалежно від будь-яких чинників індивідуального розвитку. Отже, диференційований підхід у підготовці фахівців ФКіС – комплекс організаційно-педагогічних заходів, спрямованих на залучення майбутніх фахівців ФКіС до рухової активності та занять спортом на основі обліку індивідуальних відмінностей в стані здоров’я, рівня фізичного розвитку і фізичної підготовленості, мотивації фізкультурно-спортивної діяльності, а також гендерних відмінностей, створення на основі цих особливостей гомогенних груп та варіативність фізичної підготовки в цих групах.

Abstract. The article presents the role and place of a differentiated approach in the training of future specialists in physical culture and sports. Analysis of different approaches to defining the definition of "differentiated approach" in free economic zone allows us to highlight the following feature - differentiated approach requires consideration of different individual characteristics of future professionals, their subjective experience to organize appropriate permanent (or temporary) typological groups of future professionals to create optimal conditions for the development of their inclinations, inclinations, interests, self-realization, which involves the differentiation of the content of educational material, methods and forms of learning, etc. Future specialists with FCiS differ significantly in many indicators: health status, level of physical development, level of biological development, level of formation and functioning of various organs and systems of the body, and so on. The purpose of differentiated physical education of the person can be defined as a component of purposeful formation of the person which basis makes achievement of physical culture perfection by development of individual physical culture and sports needs and abilities. In terms of educational institutions, such an organization requires the creation of special scientifically sound conditions, an appropriate educational environment. The latest technologies of differentiated learning should be aimed at ensuring equal opportunities for quality physical education, regardless of any factors of individual development. Thus, a differentiated approach in the training of FCiS specialists is a set of organizational and pedagogical measures aimed at attracting future FCiS specialists to physical activity and sports based on individual differences in health, level of physical development and physical fitness, motivation of physical culture and sports activities. , as well as gender differences, the creation of homogeneous groups based on these features and the variability of physical training in these groups.

ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ | Переглядів: 646 | Author: Красілов А.Д. | Download in PDF |

Анотація. Професійна діяльність учителів математики в умовах інформатизації освіти обов’язково повинна передбачати використання спеціалізованого програмного забезпечення. Таке використання передбачає два рівні: операційний та професійний рівень. Останній характеризується сформованістю вмінь у майбутніх учителів математики та інформатики організувати навчання із використанням спеціалізованого програмного забезпечення. Аналіз робіт, присвячених даній тематиці, дав підстави звернути увагу на ті розділи шкільного курсу математики, при вивченні яких важливо швидко і якісно побудувати модель до теореми чи задачі. Таким розділом у курсі шкільної математики є «Елементи теорії ймовірностей та математичної статистики».
Аналіз науково-методичних матеріалів щодо використання спеціалізованого програмного забезпечення при вивченні теорії ймовірності та математичної статистики, а також відповідних програмних засобів і наявного у них інструментарію дозволяє стверджувати, що найбільш зручними у використанні та найбільш вдалими з позицій візуально-інформаційного супроводу результатів експериментів з випадковими величинами є такі спеціалізоване в галузі математики програмне забезпечення, зокрема, Gran1, Математический конструктор, GeoGebra. У статті коротко описано можливості комп’ютерного інструментарію програми Математический конструктор для візуального супроводу навчання теорії ймовірностей і основ статистики.

Abstract. The professional activity of mathematics and computer science teachers in the context of informatization of education must include the use of specialized software. This use involves two levels: operational and professional level. The latter is characterized by the formation of skills of future mathematics and computer science teachers to organize training using specialized software. The analysis of findings regarded to this topic gave grounds to pay attention to those sections of the school mathematics course, in the study of which it is important to build a model for a theorem or problem quickly and efficiently. Such a section in the school mathematics course is "Elements of probability theory and mathematical statistics."
Analysis of scientific and methodological findings on the use of specialized software in the study of probability theory and mathematical statistics, as well as relevant software and tools available to them suggests that the most convenient to use and most successful from the standpoint of visual and information support of experiments with random variables there are such specialized math software: Gran1, MathKit, GeoGebra. The article briefly describes the possibilities of MathKit computer tools for visual support of learning the theory of probabilities and the basics of statistics.

ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ | Переглядів: 744 | Author: Працьовитий М. В. | Download in PDF |

Анотація. Пріоритетними завданнями сучасної дошкільної освіти є збереження і зміцнення здоров’я дітей, виховання свідомого ставлення до власного здоров’я та здоров’я інших як найвищої цінності, активізація здоров’язбережувальної позиції особистості, оволодіння нею здоров’язбережувальною компетентністю. Запорукою успіху у вирішенні сформульованих завдань виступає поєднання сучасних досягнень наукової думки та здоров’язбережувальної спадщини минулого. Все це обумовлює необхідність підготовки майбутніх вихователів, які зможуть кваліфіковано керувати складним здоров’язбережувальним освітнім процесом, використовуючи засоби етнокультури.
Теоретичний аналіз, синтез науково-педагогічних джерел – з метою уточнення ключових понять дослідження та визначення наукових підходів до вивчення означеної проблеми; систематизація, узагальнення, структурно-функціональний аналіз – для виявлення та обґрунтування педагогічних умов підготовки майбутніх вихователів до формування здоров’язбережувальної компетентності дошкільників засобами етнокультури.
У статті подано особливості трактування ключових понять дослідження: «здоров’язбережувальна компетентність», «етнокультура», «етнокультура як засіб формування здоров’язбережувальної компетентності дошкільників», «підготовка майбутніх вихователів до формування здоров’язбережувальної компетентності дошкільників засобами етнокультури»; визначено та обґрунтовано педагогічні умови підготовки майбутніх вихователів до формування здоров’язбережувальної компетентності дошкільників засобами етнокультури: цілеспрямована мотивація майбутніх вихователів до формування здоров’язбережувальної компетентності дошкільників засобами етнокультури; збагачення знань майбутніх вихователів про етнокультурну здоров’язбережувальну спадщину; формування вмінь і навичок майбутніх вихователів щодо впровадження засобів етнокультури в здоров’язбережувальний освітній процес закладу дошкільної освіти.
Вважаємо, що врахування виявлених та обґрунтованих педагогічних умов сприятиме підвищенню рівня професійної підготовки майбутніх вихователів до організації здоров’язбережувального освітнього процесу в сучасному закладі дошкільної освіти. Перспективним напрямом подальшого дослідження вбачаємо експериментальну перевірку їх ефективності.

Abstract. The priority tasks of modern preschool education are preservation and strengthening of children’s health, upbringing of a conscious attitude to one’s own health and the health of others as the highest value, activation of the health-saving position of the individual, mastering health-saving competence. The key to success in solving the outlined tasks is combination of modern achievements of the scientific thought and health-saving heritage of the past. All this necessitates training of future preschool teachers who will be able to competently manage a complex health-saving process, using the means of ethno-culture.
Theoretical analysis, synthesis of scientific and pedagogical sources – in order to clarify the key concepts of research and determine scientific approaches to the study of this issue; systematization, generalization, structural and functional analysis – to identify and justify the pedagogical conditions of future preschool teachers’ preparation for the formation of health competence of preschoolers by means of ethno-culture.
The article presents peculiarities of interpretation of the key research concepts: “health-saving competence”, “ethno-culture”, “ethno-culture as a means of forming health-saving competence of preschoolers”, “preparation of future preschool teachers for the formation of health-saving competence of preschoolers by means of ethno-culture”; the pedagogical conditions of future preschool teachers’ preparation for the formation of health-saving competence of preschoolers by means of ethno-culture are determined and substantiated: purposeful motivation of future preschool teachers for the formation of health-saving competence of preschoolers by means of ethno-culture; enriching the knowledge of future preschool teachers on ethnocultural health-saving heritage; formation of skills and abilities of future preschool teachers on introduction of ethno-culture in the health-saving educational process of the preschool education institution.
We believe that taking into account the identified and justified pedagogical conditions will help increase the level of professional training of future preschool teachers to organize a health-saving educational process in a modern preschool education institution. We consider a perspective area for further research an experimental verification of their effectiveness.

ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ | Переглядів: 1012 | Author: Кондратюк С.М., Бутенко В.Г. | Download in PDF |

Анотація. У статті розглянуто питання про технологію використання опорних конспектів при вивченні математичних дисциплін майбутніми вчителями математики. Під опорним конспектом будемо розуміти наочну структурно-логічна схему, за допомогою якої у згорнутому вигляді подається навчальний матеріал з урахуванням суттєвих зв'язків між поняттями та фактами математичної дисципліни. Написання опорних конспектів відповідає діяльнісному підходу у навчанні, оскільки студенти виконують відповідні дії з теоретичним матеріалом, тобто знання включаються в певний вид мисленнєвої діяльності. В роботі виділено переваги роботи з опорними конспектами при вивченні математичних дисциплін, принципи їх створення та наведено рекомендації роботи з ними.

Abstract. The article considers the question of the technology of using reference notes in the study of mathematical disciplines by future teachers of mathematics. Under the reference notes we will understand the visual structural and logical scheme by means of which the educational material is presented in the condensed form taking into account essential communications between concepts and the facts of mathematical discipline. Writing reference notes corresponds to the activity approach in learning, because students perform appropriate actions with theoretical material, ie knowledge is included in a certain type of thinking activity. The paper highlights the advantages of working with reference notes in the study of mathematical disciplines, the principles of their creation and provides recommendations for working with them.

ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ | Переглядів: 704 | Author: Чкана Я.О. | Download in PDF |

Анотація. Позбавлення гуманітарної основи в технічному ЗВО призводить до гуманітарної кризи фахівців технічних спеціальностей, що в подальшому призведе до конфліктів та непорозумінь у суспільстві в загальному. Розглядається конфліктологічна культуру як необхідна складова професійній підготовці майбутніх фахівців технічних спеціальностей.
Мета статті  полягає в наведенні результатів експериментальної  перевірки ефективності педагогічної системи формування конфліктологічної культури майбутніх фахівців технічних спеціальностей.
У статті виокремлено і обґрунтовано компоненти конфліктологічної культури майбутніх фахівців технічних спеціальностей в процесі гуманітарної підготовки: мотиваційно-професійний, психологічний, когнітивно-креативний, культурологічний, оцінювальний. Відповідно критеріям та показникам визначено п’ять рівнів сформованості конфліктологічної культури майбутніх фахівців технічних спеціальностей в процесі гуманітарної підготовки (конститутивний (який становить основу), теоретичний (початковий), практичний (базовий), творчий (середній, вхідний), науковий (високий)).
Для підтвердження теорій та досліджень представлено результати педагогічного експерименту, в якому статистичний аналіз отриманих кількісних даних із достовірністю 95% підтверджує ефективність запропонованої педагогічної системи конфліктологічної культури майбутніх фахівців технічних спеціальностей. Запропоновані результати дослідження не є вичерпними, адже формування конфліктологічної культури потребує подальших досліджень у різних фахових спрямуваннях. Запропонована педагогічна система формування конфліктологічної культури майбутніх фахівців технічних спеціальностей вимагає дослідження готовності викладачів до її застосування в навчально-освітньому процесі.

Abstract. Deprivation of the humanitarian basis in a technical institution of higher education leads to a humanitarian crisis of specialists in technical specialties, which will further lead to conflicts and misunderstandings in society as a whole. The conflict culture is considered as a necessary component of the professional training of future specialists in technical specialties. The purpose of the paper is to present the results of an experimental verification of the effectiveness of the pedagogical system of formation of the conflictological culture of future specialists in technical specialties
The article outlines and substantiates the components of the conflictological culture of future specialists of technical specialties in the process of humanitarian training: motivational-professional, psychological, cognitive-creative, culturological, and appraisal. According to the criteria and indicators, five levels of formation of the conflictological culture of future specialists of technical specialties in the process of humanitarian training (constituent (which forms the basis), theoretical (initial), practical (basic), creative (secondary, inward), and scientific (high)) are determined.
The results of the pedagogical experiment, in which the statistical analysis of the quantitative data with 95% confidence confirms the effectiveness of the proposed pedagogical system of conflictological culture of future specialists of technical specialties, is presented for confirmation of theories and researches. The proposed results of the study are not exhaustive, as the formation of a conflict culture requires further research in various professional fields. The proposed pedagogical system of formation of conflictual culture of future specialists of technical specialties requires the study of the readiness of teachers to apply it in the educational process.

ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ | Переглядів: 834 | Author: Гречановська О.В. | Download in PDF |
« 1 2 ... 82 83 84 85 86 ... 157 158 »